Kaupungit innostuivat uusista polkupyöristä

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.05.2017

Monet kaupungit suunnittelevat kaupunkipyörien hankintaa. Helsingin hyvät kokemukset ovat mallina.

Helsingin Sanomat kertoo, että Helsingin kaupunkipyörillä ajettiin viime kesänä 740 000 kilometriä. Se on yli 18 kertaa maapallon ympäri. Kokemukset olivat niin hyviä, että pyöriä on tänä kesänä paljon enemmän.

Myös Espoo ja Tampere kokeilevat kaupunkipyöriä tänä kesänä. Turku hankkii kaupunkipyöriä ensi vuoden kesäksi.

Tarkoitus on, että bussipysäkeiltä voi jatkaa matkaa helposti polkupyörillä. Pyörän saa lainata, kun ensin rekisteröityy ja maksaa pienen maksun.

Lähde HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)