Presidentti Mauno Koivisto on kuollut Suomi 16.05.2017 Kuuntele uutinen Suomen yhdeksäs presidentti Mauno Koivisto kuoli viime perjantaina. Hän oli 93-vuotias.
Kotus pitää kielen kunnossa Arki 10.05.2017 Kuuntele uutinen Ulla-Maija Forsberg on kielentutkija ja Kotuksen johtaja. Hän tutkii suomen ja unkarin kieltä. Kotus on kotimaisten kielten eli suomen ja ruotsin keskus.
Macronista tulee Ranskan presidentti Maailma 10.05.2017 Kuuntele uutinen Emmanuel Macron voitti selvästi Ranskan presidentinvaalit. Hän sai 66 prosenttia äänistä.
Suomi sai kolme uutta ministeriä Suomi 10.05.2017 Kuuntele uutinen Uudet ministerit vannoivat viime viikolla virkavalansa. Nyt ministereitä on 17.
Nimien valinta vapautuu Suomi 10.05.2017 Kuuntele uutinen Ihmisellä voi pian olla vaikka neljä etunimeä ja kaksi sukunimeä.
Talous kasvaa vihdoinkin Suomi 10.05.2017 Kuuntele uutinen Suomen talous kasvaa nyt nopeammin kuin moneen vuoteen.
Kaupungit innostuivat uusista polkupyöristä Suomi 10.05.2017 Kuuntele uutinen Monet kaupungit suunnittelevat kaupunkipyörien hankintaa. Helsingin hyvät kokemukset ovat mallina.
Heikko alku MM-kisoissa Urheilu 10.05.2017 Kuuntele uutinen Ranska voitti Suomen ensi kertaa jääkiekossa. Ranska teki MM-kisojen ottelussa peräti viisi maalia, Suomi vain yhden.
Nopeaa mutta helppoa Urheilu 10.05.2017 Kuuntele uutinen Sulkapalloa on helppo pelata vaikka pihalla. Toisaalta se on kova laji, jossa parhaat ansaitsevat miljoonia euroja.
Pääkirjoitus: Työttömyys on sitkeä ongelma Pääkirjoitus 10.05.2017 Kuuntele uutinen Suomen taloudessa näkyy nyt hyviä merkkejä. Vienti ulkomaille on lisääntynyt ja yrityksillä on enemmän tilauksia kuin ennen. Tätä muutosta parempaan on odotettu kauan. Yksi Suomen isoista ongelmista on suuri työttömyys. Työttömiä on Suomessa nyt noin 260 000 ihmistä. Onneksi työttömiä on kuitenkin 14 000 vähemmän kuin vuosi sitten. Hallitus on … Lue lisää artikkelista
Liike ja musiikki virkistävät aivoja Arki 10.05.2017 Kuuntele uutinen Tanssi paljon, niin aivosi pysyvät virkeinä. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta väite perustuu aivotutkijoiden tutkimuksiin. Tanssissa yhdistyy kaksi asiaa, jotka pitävät aivot virkeinä: liikunta ja musiikki.
Tanssiryhmä nauttii liikkeestä ja musiikista Arki 10.05.2017 Kuuntele uutinen Käpylän peruskoulun iltapäiväkerhon tiloissa käy kuhina. Tanssiryhmä Ihanien tanssijat iloitsevat, kun ulos pääsee jo ilman takkia.
Euroviisujen loppukilpailu alkoi Kulttuuri 10.05.2017 Kuuntele uutinen Eurovision laulukilpailun loppukilpailut alkoivat 9. toukokuuta.
Nurmio laulaa vihapuhetta vastaan Kulttuuri 10.05.2017 Kuuntele uutinen Lauluntekijä Tuomari Nurmio julkaisi uuden levyn, jonka nimi on Dumarillumarei.
Olavi Virrasta tehdään elokuva Kulttuuri 10.05.2017 Kuuntele uutinen Iskelmälaulaja Olavi Virran elämästä tehdään elokuva. Sen ohjaa Timo Koivusalo.
Suomen luonto puhkeaa kukkaan Arki 10.05.2017 Kuuntele uutinen Papunetin uusi selkokielinen verkkokirja Suomen luonnon kukkia esittelee yleisimpiä Suomen luonnossa kasvavia kukkia.
Dingo ja Ultra Bra palaavat kesällä esiintymislavoille Kulttuuri 03.05.2017 Kuuntele uutinen Kaksi merkittävää suomalaista rock-yhtyettä palaa tänä kesänä lavoille. Dingo herätti hysteriaa 1980-luvulla. Ultra Bra oli suosionsa huipulla 2000-luvun vaihteessa.
Kiina lopettaa norsunluun kaupan Maailma 02.05.2017 Kuuntele uutinen Kiina kielsi norsunluun kaupan. Kielto voi pelastaa afrikannorsun sukupuutolta.
Tappara juhlii jääkiekon mestaruutta Urheilu 28.04.2017 Kuuntele uutinen Tampereen Tappara on jääkiekon Suomen mestari. Tappara voitti torstaina Kuopion Kalpan ja samalla Suomen mestaruuden.