Heinäkuu päättyy tänään. Seuraavassa lyhyt katsaus tämän vuoden heinäkuun suurimpiin uutistapahtumiin.
Kuukauden mukaan: heinäkuu 2018
sivu 1 / 2 (11 uutista)
Vesa Heilala lähtee avaruuteen ()
Vesa Heilala kutsuu itseään suomalaiseksi astronautiksi. Heilala on varannut lennon raketilla avaruuteen. Heilala lähtee avaruusmatkalle lähivuosien aikana. Heilalan mukaan avaruuslento on hänen unelmansa.
Koiria oli jo 9 000 vuotta sitten ()
Ihminen on pitänyt koiria lemmikkeinä jo 9 000 vuotta sitten. Saudi-Arabiasta on löytynyt kalliopiirros, jossa on ihmisiä ja koiria.
Avokadon viljely kuluttaa paljon vettä ()
Vihreä ja muhkurainen hedelmä avokado on muodikas ja suosittu hedelmä. Avokado on kuitenkin jo niin suosittu, että sen kasvatus aiheuttaa ongelmia. Avokado aiheuttaa vesipulaa ja metsiä kaadetaan viljelysten tieltä.
Tokio on maailman suurin kaupunki ()
YK on julkaissut listan maailman suurimmista kaupungeista. Tokio on edelleen maailman suurin kaupunki. Tokiossa asuu yli 37 miljoonaa ihmistä.
4 400 vuotta vanha hauta löytyi Egyptissä ()
Gizan pyramidien läheltä löytyi ikivanha hauta. Gizan pyramidit sijaitsevat Egyptin pääkaupungin Kairon lähellä.
Loch Nessin hirviön etsinnät alkoivat jälleen ()
Loch Nessin kuuluisan hirviön etsinnät ovat alkaneet jälleen. Tarina Loch Nessin hirviöstä on kiinnostanut ihmisiä jo vuosisatoja.
Auton suosikkiväri on nyt valkoinen ()
Valkoiset autot ovat suomalaisten suosiossa. Joka viides suomalainen uusi auto on valkoinen.
Sara Francis on juoksijalupaus Savosta ()
Sara Francis on nuori juoksijalupaus. Monet veikkaavat, että Francis on yleisurheilun seuraava tähti.
Sharia ei ole laki ()
Muslimien sharia-laki tuo monien mieleen ankaran ja ikivanhan lain. Islamilaisen oikeuden asiantuntijoiden mukaan sharia ei kuitenkaan ole varsinainen laki. Muslimien pyhiin teksteihin ja Koraaniin perustuva sharia on ennemminkin ohjeistus sille, kuinka muslimien tulee elää.