Tokio on maailman suurin kaupunki

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.07.2018

YK on julkaissut listan maailman suurimmista kaupungeista. Tokio on edelleen maailman suurin kaupunki. Tokiossa asuu yli 37 miljoonaa ihmistä.

Toiseksi suurin kaupunki on Intian pääkaupunki Delhi. Delhissä on melkein 30 miljoonaa asukasta. Tokion väestönkasvu on pysähtynyt, mutta Delhi kasvaa kovaa vauhtia. Ennusteiden mukaan Delhin väkiluku ohittaan Tokion väkiluvun seuraavien 10 vuoden aikana.

Maailman kolmanneksi suurin kaupunki on Kiinan Shanghai. Shanghaissa on 27 miljoonaa asukasta. Neljänneksi suurin on Brasilian São Paulo. Siellä on 22 miljoonaa asukasta. Meksikon pääkaupunki México on viidenneksi suurin kaupunki. Méxicossa asuu myös 22 miljoonaa ihmistä.

Maailman väkirikkain valtio on Kiina. Kiinassa on 1,2 miljardia asukasta. Intia on toiseksi suurin valtio. Intian väkiluku ohittaa Kiinan väkiluvun tulevaisuudessa.

Kuuntele juttu

6 kommenttia artikkeliin ”Tokio on maailman suurin kaupunki”

  1. Hei, kiitos paljon uutisesta! Olen ollut suomesta pari vuottia sitten ja minun Suomea mene huonosti… Mutta joskus mina luin teidan uutiset ja kun voin ymmartaa olen todein onnellinnen 🙂

    I hope you understood any of that babble above 🙂

    Vastaa
  2. Teksti oli vähän vaikea, mutta hyvä.

    Tuli paljon uutta tietoa.

    Hyvä, kun tiedän kuinka monta ihmistä asuu eri kaupungeissa.

    Shanghai on tosi kaunis kaupunki.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste