4 400 vuotta vanha hauta löytyi Egyptissä

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 19.07.2018

Gizan pyramidien läheltä löytyi ikivanha hauta. Gizan pyramidit sijaitsevat Egyptin pääkaupungin Kairon lähellä.

Egyptistä on löytynyt peräti 2 4 400 vuotta vanha hauta. Hautalöydös tehtiin Gizan pyramidien lähellä Kairossa. Ensimmäiset hautalöydökset alueella tehtiin vuonna 1842.

Hauta on niin sanotun Egyptin vanhan valtakunnan ajalta. Arkeologit ovat hyvin kiinnostuneita hautakammion maalauksista. Seinämaalaukset ovat harvinaisia ja harvinaisen hyvin säilyneitä.

hauta rakennettiin Hathor-jumalattaren papittarelle. Papittaren nimi oli Hetpet.

Lähde BBC

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste