Kurkku on vuoden vihannes Suomi 12.03.2025 Kuuntele uutinen Vuoden 2025 vihannes on kurkku. Vuoden vihanneksen valitsee Kotimaiset Kasvikset ry.
Presidentti Stubb saa arvosanan 8 Suomi 11.03.2025 Kuuntele uutinen Presidentti Alexander Stubb saa suomalaisilta kouluarvosanan 8. Stubb on ollut presidenttinä reilun vuoden.
Jakob Ingebrigtsen juoksi kaksi maailmanennätystä Urheilu 11.03.2025 Kuuntele uutinen Norjalainen juoksija Jakob Ingebrigtsen on tehnyt kaksi uutta maailmanennätystä. Uudet ennätykset syntyivät keskipitkillä juoksumatkoilla.
KAJ edustaa Ruotsia Euroviisuissa Kulttuuri 10.03.2025 Kuuntele uutinen Suomalainen huumoriyhtye KAJ edustaa Ruotsia Euroviisuissa. KAJ voitti Ruotsin euroviisukarsinnat eli Melodifestivalenin. KAJ-yhtyeen voitto riemastuttaa.
Hakola ja Vuorinen voittivat hopeaa MM-kisoissa Urheilu 06.03.2025 Kuuntele uutinen Ristomatti Hakola ja Lauri Vuorinen toivat Suomeen hopeaa hiihdon MM-kisoista. Kaksikko voitti hopeaa perinteisen hiihtotavan pariviestissä keskiviikkona..
Tanskan kuningaspari vieraili Suomessa Viikon kuva 06.03.2025 Kuuntele uutinen Tanskan kuningas Frederik ja kuningatar Mary vierailivat Suomessa tällä viikolla. Kuningaspari aloitti Suomen vierailun lomailulla Lapin Saariselällä.
Donald Trump puhui pitkään kongressille Maailma 05.03.2025 Kuuntele uutinen Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump puhui keskiviikkona kongressille. Presidentin puhe oli pitkä ja keskittyi Yhdysvaltojen sisäisiin asioihin.
Komissio haluaa lisää rahaa Euroopan puolustukseen Maailma 05.03.2025 Kuuntele uutinen Euroopan komission puheenjohtaja Ursula von der Leyen ehdottaa, että Euroopan puolustusta vahvistetaan merkittävästi. Euroopan puolustusta on lisättävä, koska Venäjä uhkaa Eurooppaa.
Ähtärin karhut heräsivät talviuniltaan Suomi 04.03.2025 Kuuntele uutinen Karhut ovat heränneet Ähtärin eläintarhassa Etelä-Pohjanmaalla. Karhut heräsivät viime viikolla. Lauantaina karhut pääsivät ensimmäistä kertaa ulos.
Anora sai parhaan elokuvan Oscar-palkinnon Kulttuuri 04.03.2025 Kuuntele uutinen Anora-elokuva on voittanut parhaan elokuvan Oscar-palkinnon. Anora sai kaikkiaan viisi Oscaria. Oscar-palkinnot on jaettu 97 kertaa.
Euroopan johtajat tapasivat Maailma 03.03.2025 Kuuntele uutinen Euroopan johtajat tapasivat sunnuntaina hätäkokouksessa. kokouksen järjestettiin Lontoossa. Britannian pääministeri Keir Starmer kutsui Euroopan johtajat kokoukseen. Tapaamisen aiheena oli Ukraina.
Lauri Vuorinen voitti pronssia Urheilu 28.02.2025 Kuuntele uutinen Hiihtäjä Lauri Vuorinen toi Suomelle ensimmäisen mitalin MM-kisoista. Vuorinen hiihti pronssille sprinttikilpailussa kisojen ensimmäisenä päivänä.
Paavi Franciscus on sairaalassa Viikon kuva 28.02.2025 Kuuntele uutinen Paavi Franciscus on ollut sairaalassa kaksi viikkoa. Paavi on vakavasti sairas ja häntä hoidetaan Italian pääkaupungissa Roomassa.
Talvinen tähtitaivas on kiehtova Arki 28.02.2025 Kuuntele uutinen Tunnemme itsemme pieneksi, kun katsomme tähtitaivaalle. Mitä tähdet itse asiassa ovat? Onko elämää myös muualla avaruudessa?
Poliisin työssä parasta on ihmisten auttaminen Suomi 27.02.2025 Kuuntele uutinen Konstaapeli Michela Söderström on unelma-ammatissaan. Söderström tekee erityisen paljon töitä nuorten kanssa.
Suomalainen KAJ Ruotsin euroviisukarsinnoissa Kulttuuri 26.02.2025 Kuuntele uutinen Suomalainen KAJ-yhtye on noussut ennakkosuosikiksi Ruotsin euroviisukarsinnoissa. KAJ on mukana Ruotsin Melodifestivalen-kilpailun finaalissa.
Hiihdon MM-kisat alkavat Urheilu 25.02.2025 Kuuntele uutinen Hiihdon MM-kisojen kilpailut alkavat torstaina. Suomalaisilta hiihtäjiltä ei odoteta huippusuorituksia näissä kisoissa.
Kristillisdemokraatit voittivat Saksan vaalit Maailma 24.02.2025 Kuuntele uutinen Kristillisdemokraattinen puolue eli CDU on Saksan liittopäivävaalien voittaja. Saksan seuraava liittokansleri on Friedrich Merz.
Ukrainassa on sodittu kolme vuotta Maailma 24.02.2025 Kuuntele uutinen Ukrainan sota on jatkunut kolme vuotta. Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24.2.2022. Venäjä valtasin Krimin niemimaan jo vuonna 2014.
Irina Varavina löysi uuden kodin Suomesta Suomi 24.02.2025 Kuuntele uutinen Irina Varavina pakeni tyttärensä kanssa Suomeen, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Hän haluaa nyt auttaa muita ukrainalaisia pakolaisia musiikin avulla.