Keväällä luonto herää Arki 30.04.2025 Kuuntele uutinen Talven jälkeen päivät pitenevät ja luonnossa valo lisääntyy. Vähitellen aurinko herättelee kasveja ja eläimiä.
Laaja sähkökatko pimensi Espanjan ja Portugalin Maailma 30.04.2025 Kuuntele uutinen Sähköt katkesivat maanantaina Iberian niemimaalla Espanjassa ja Portugalissa. Sähkökatkoksen syytä selvitetään.
Donald Trumpin suosio on ennätyksellisen alhaalla Maailma 29.04.2025 Kuuntele uutinen Yhdysvaltojen presidentin kannatus on ennätyksellisen matala. Monet yhdysvaltalaiset eivät hyväksy Trumpin toimia. Trump on ollut vallassa sata päivää.
Historiallinen maalaus palasi rautatieasemalle Viikon kuva 29.04.2025 Kuuntele uutinen Historiallinen Maisema Kolilta -maalaus on jälleen Helsingin päärautatieaseman seinällä. Teosta entisöitiin puoli vuotta.
Vauvoja syntyy liian vähän Suomi 29.04.2025 Kuuntele uutinen Lapsia syntyy Suomessa yhä vähemmän, ja Suomen väestö pienenee. Ihmiset myös toivovat enemmän lapsia kuin he tällä hetkellä saavat. Siitä seuraa ongelmia myös yhteiskunnalle.
Suksilentäjät laskeutuvat lumelle ja jäälle Arki 29.04.2025 Kuuntele uutinen Suksilentokoneissa on sukset pyörien lisäksi laskeutumista varten. Suksilentokoneella voi siis lentää ja laskeutua lumelle ja jäälle.
Monet tekevät töitä entistä pitempään Pääkirjoitus 29.04.2025 Kuuntele uutinen Suomessa on yli 1,3 miljoonaa eläkeikäistä eli yli 65-vuotiasta. Viidentoista vuoden päästä yli 65-vuotiaita on yli 1,5 miljoonaa.
Huuhkajien MM-karsinnat jatkuvat kesäkuussa Urheilu 29.04.2025 Kuuntele uutinen Suomen miesten jalkapallomaajoukkueen MM-karsinnat jatkuvat kesäkuussa. Huuhkajat pelaa kesäkuussa Hollantia ja Puolaa vastaan.
Hallitus keventää veroja ja leikkaa kunnilta Suomi 24.04.2025 Kuuntele uutinen Hallitus keventää verotusta ja leikkaa kunnilta ja valtiolta. Hallitus kertoi uusista toimista keskiviikkona puoliväliriihessään eli talousneuvotteluissa.
Ruotsin kruununprinsessa Victoria vierailulla Suomessa Viikon kuva 24.04.2025 Kuuntele uutinen Ruotsin kruununprinsessa Victoria vieraili Suomessa pääsiäisen jälkeen. Victoria tutustui Suomen puolustukseen ja kriisivalmiuteen.
Mark Carney on Kanadan uusi pääministeri Maailma 24.04.2025 Kuuntele uutinen Mark Carney on Kanadan uusi pääministeri. Hänestä tuli pääministeri Justin Trudeaun jälkeen.
Grönlantilaiset eivät hyväksy USA:n ehdotuksia Maailma 24.04.2025 Kuuntele uutinen Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump on sanonut, että hän haluaa Grönlannin Yhdysvalloille. Grönlantilaiset eivät ole samaa mieltä.
Astronautit olivat avaruudessa 9 kuukautta Maailma 24.04.2025 Kuuntele uutinen Astronautit Butch Wilmore ja Suni Williams olivat avaruudessa yhdeksän kuukautta. Heidän oli tarkoitus viipyä avaruudessa vain muutama päivä.
Paavi Franciscus haudataan lauantaina Maailma 23.04.2025 Kuuntele uutinen Paavi Franciscus on kuollut. Paavi kuoli toisena pääsiäispäivänä maanantaina 21. huhtikuuta. Paavin hautajaiset pidetään lauantaina 26.4.
Saga Vannisen tavoitteena Tokion MM-kisat Urheilu 23.04.2025 Kuuntele uutinen Moniottelija Saga Vanninen on viisiottelun maailmanmestari. Hän voitti sisäratojen MM-kilpailun Kiinassa. Vanninen voitti aikaisemmin EM-kultaa.
Ilkka Herola on tämän hetken paras mäkihyppääjä Urheilu 23.04.2025 Kuuntele uutinen Ilkka Herola on tällä hetkellä Suomen paras mäkihyppääjä. Suomalaiset eivät ole menestyneet mäkihypyssä pitkään aikaan.
SDP voitti alue- ja kuntavaalit Suomi 14.04.2025 Kuuntele uutinen Alue- ja kuntavaalien tulos on selvillä. SDP sai eniten ääniä molemmissa vaaleissa, eli se oli vaalivoittaja. Perussuomalaiset menetti eniten ääniä, eli se oli vaalihäviäjä.
Tulevaisuudesta päätetään nyt Pääkirjoitus 09.04.2025 Kuuntele uutinen Kunta- ja aluevaalit lähestyvät. Nämä vaalit ovat arkielämän kannalta tärkeimmät vaalit Suomessa.