Naisleijonat voitti MM-pronssia Urheilu 21.05.2025 Kuuntele uutinen Suomen naisten jääkiekkomaajoukkue voitti MM-pronssia.
Robert Helenius lopetti nyrkkeilyn Urheilu 21.05.2025 Kuuntele uutinen Robert Helenius on lopettanut nyrkkeilyn ammattilaisena. Helenius jatkaa politiikassa. Hän on perussuomalaisten kunnanvaltuutettu.
Itävalta voitti Euroviisut Kulttuuri 19.05.2025 Kuuntele uutinen Itävalta voitti tämän vuoden Euroviisut. Itävallan JJ esitti Euroviisuissa kappaleen Wasted Love. Suomen Erika Vikman oli sijalla 11. Ruotsin edustaja KAJ tuli neljänneksi.
Erika Vikman ja KAJ pääsivät euroviisujen finaaliin Kulttuuri 16.05.2025 Kuuntele uutinen Suomen edustaja Erika Vikman ja Ruotsin edustaja KAJ kilpailevat Euroviisujen finaalissa. Erika Vikman on finaalin 13. esiintyjä, KAJ esiintyy viimeisenä.
Moni ei käytä internetiä Maailma 15.05.2025 Kuuntele uutinen Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka eivät käytä internetiä. Vaikka internet tuntuu länsimaissa nykyään arkipäiväiseltä asialta, kolmasosa maailman ihmisistä ei käytä nettiä.
Friedrich Merz on Saksan uusi liittokansleri Maailma 14.05.2025 Kuuntele uutinen Saksa on saanut uuden liittokanslerin. Liittokansleriksi valittiin Friedrich Merz. Äänestys oli historiallinen, Merz hävisi äänestyksen ensimmäisellä kerralla.
Intia ja Pakistan sopivat tulitauosta Maailma 13.05.2025 Kuuntele uutinen Intia ja Pakistan ovat sopineet tulitauosta. Maiden välit kiristyivät, kun Kashmirin alueella tehtiin terrori-isku.
Israel aikoo vallata Gazan Maailma 12.05.2025 Kuuntele uutinen Israel on ilmoittanut, että se ottaa koko Gazan alueen hallintaansa. Israel siirtää Gazan asukkaat alueen eteläosaan pysyvästi. Gazan humanitäärinen tilanne on huono, Israel ei päästä alueelle apua.
Ukraina ja Venäjä neuvottelevat Turkissa Maailma 12.05.2025 Kuuntele uutinen Venäjän presidentti Vladimir Putin ehdotti sunnuntaina, että Venäjä ja Ukraina alkavat neuvotella sodan päättämisestä.
Erika Vikman ja KAJ-yhtye kilpailevat Euroviisuissa Kulttuuri 09.05.2025 Kuuntele uutinen Euroviisut järjestetään ensi viikolla Sveitsissä. Suomalaiset jännittävät Erika Vikmanin ja KAJ-yhtyeen puolesta.
Uusi paavi on Leo XIV Maailma 09.05.2025 Kuuntele uutinen Katolinen kirkko on valinnut uuden paavin. Uusi paavi tulee Yhdysvalloista ja hänen nimensä paavina on Leo XIV. Uusi paavi sanoi ensimmäisessä puheessaan, että rauha ja keskustelu ovat tärkeitä asioita.
Norppalive kuvaa norpan elämää Saimaalla Viikon kuva 09.05.2025 Kuuntele uutinen Ympäristö WWF Suomen luontokamera Norppalive kuvaa jälleen saimaannorppaa Saimaan rantakivellä.
Esikuvana Sanna Marin Maailma 09.05.2025 Kuuntele uutinen Islannin pääministeri Kristrún Frostadóttir on johtanut Islantia neljä kuukautta. Kristrún Frostadóttir haluaa säilyttää hyvinvointivaltion ja pitää elämisen kustannukset kohtuullisina.
Jääkiekon MM-kisat alkavat Urheilu 08.05.2025 Kuuntele uutinen Jääkiekon miesten MM-kisat alkavat perjantaina. MM-kisat järjestetään Ruotsissa ja Tanskassa. Suomen maajoukkue eli Leijonat ei kuulu kisojen suosikkeihin.
Helsingin telakka sai suuren tilauksen Kanadasta Suomi 08.05.2025 Kuuntele uutinen Helsingin telakka on saanut suuren tilauksen Kanadasta. Telakalla aletaan rakentaa uudenaikaista jäänmurtajaa. Tilaus on merkittävä, telakalle tulee 500 uutta työpaikkaa.
Hyvän tulevaisuuden puolesta Suomi 06.05.2025 Kuuntele uutinen Nuorisotutkija Sofia Laine sai Vuoden tieteentekijä -palkinnon. Hän tutkii sitä, miten nuoret pystyvät elämään maapallolla tulevaisuudessa.
Kuopion KalPa on jääkiekon Suomen mestari Urheilu 05.05.2025 Kuuntele uutinen Kuopiolainen KalPa on jääkiekon miesten Suomen mestari. KalPa voitti mestaruuden ensimmäistä kertaa. Hopeaa sai Lappeenrannan SaiPa.
Finnair peruu maanantaina sata lentoa Suomi 05.05.2025 Kuuntele uutinen Finnair on perunut satoja lentoja. Perumiset vaikuttavat kymmenien tuhansien ihmisten matkoihin. Perumisen syy on työtaistelu.
Silja Kosonen odottaa jo Tokion MM-kisoja Urheilu 02.05.2025 Kuuntele uutinen Moukarinheittäjä Silja Kosonen on hyvässä kunnossa. Kosonen heitti maaliskuussa uuden Suomen ennätyksen. Kosonen odottaa jo yleisurheilun MM-kisoja.
Tuulivoimalat saattavat aiheuttaa meluhaittaa Suomi 02.05.2025 Kuuntele uutinen Tuulivoimaloille halutaan säätää lailla pakollinen etäisyys asutuksesta. Nykyisin riittävä etäisyys on ollut noin yksi kilometri.