Koulujen kesälomat alkavat

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / Antti Aimo-Koivisto
Uutinen julkaistu: 30.05.2025

Koululaiset aloittavat kesäloman lauantaina 31. toukokuuta. Perinteinen Suvivirsi kaikuu edelleen monien koulujen juhlissa.

Lukuvuosi päättyy peruskouluissa, lukioissa ja ammattikouluissa.

Tänä keväänä valmistuu 25 400 uutta ylioppilasta. Ylioppilastutkintolautakunnan mukaan uusia ylioppilaista valmistuu syksyllä lisää.  Ammatillisen tutkinnon suorittaa 40 500 opiskelijaa. Peruskoulusta valmistuu 60 000 nuorta.

Koulut alkavat Etelä-Suomessa elokuun toisella viikolla.

Koulujen päättäjäisiä juhlitaan viikonloppuna epävakaisessa säässä. Ilmatieteen laitoksen mukaan suuressa osassa Suomea on pilvistä ja paikoittelen sadetta. Lämpötilat on lauantaina Suomen keskiosissa 10–14 astetta. Etelässä ja  Lapissa voi olla 15–19 astetta. Sunnuntaina ilma viilenee.

Yksi kommentti artikkeliin ”Koulujen kesälomat alkavat”

  1. Onnea kaikille valmistuneille ja hyvää kesälomaa koululaisille! Toivottavasti sää ei haittaa juhlia liikaa. On hienoa, että niin moni nuori valmistuu – tulevaisuus näyttää valoisalta!

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)