Siirry sisältöön
Selkosanomat - etusivulle
  • Etusivu
  • Suomi
  • Maailma
  • Urheilu
  • Kulttuuri
  • Arki
  • Arkisto
  • Uutisia kuvilla
  • Lätta bladet
Olet tässä:Etusivu 2021 tammikuu
Hae sivustolta:

Kuukausi: tammikuu 2021

Maantieteilijä kirjoittaa maapallosta

Arki

26.01.2021
Kuuntele uutinen

Laura Ertimo kirjoittaa kirjoja, jotka käsittelevät maantiedettä. Ertimo on maantieteilijä. Hän sai Tietopöllö-palkinnon viime vuonna.

Venäjällä on laajoja mielenosoituksia

Maailma

26.01.2021
Kuuntele uutinen

Venäjällä oli viime viikonloppuna suuria mielenosoituksia. Poliisi otti kiinni tuhansia ihmisiä. Ensi viikonloppuna aiotaan järjestää uusia mielenilmauksia.

Nuorten tekemä henkirikos järkyttää

Suomi

26.01.2021
Kuuntele uutinen

Suomessa tehtiin viime vuonna paljon henkirikoksia. Henkirikoksia ovat esimerkiksi murha ja tappo. Helsingin Koskelan henkirikos järkyttää ihmisiä ympäri Suomen.

Sähköä kulutetaan nyt paljon

Suomi

26.01.2021
Kuuntele uutinen

Tällä hetkellä Suomessa tarvitaan sähköä todella paljon. Sähkön hinta nousee, kun sähkön kulutus lisääntyy.

Bidenin aika alkoi

Maailma

26.01.2021
Kuuntele uutinen

Yhdysvaltojen uusi presidentti Joe Biden aloitti työt heti, kun hän astui presidentin virkaan. Joe Biden vannoi virkavalan keskiviikkona 20. tammikuuta. Hän on Yhdysvaltojen 46. presidentti.

Argentiina laillisti abortin

Maailma

26.01.2021
Kuuntele uutinen

Argentiinan parlamentti teki vuodenvaihteessa historiallisen päätöksen. Argentiina sallii abortin eli raskauden keskeytyksen.

Kaja Kallas on Viron uusi pääministeri

Maailma

26.01.2021
Kuuntele uutinen

Viron presidentti Kersti Kaljulaid nimitti uuden pääministerin maanantaina. Kaja Kallas on Viron ensimmäinen naispääministeri.

Israel rokottaa vauhdikkaasti

Maailma

26.01.2021
Kuuntele uutinen

Israel antaa koronarokotteita kovalla vauhdilla.

Vanhemmat artikkelit
Sivu1 Sivu2 … Sivu7 Seuraava →
Lataa lisää uutisia
  • Ota yhteyttä
  • Tilaa Selkosanomat
  • Saavutettavuusseloste
  • Lisätietoa Selkosanomista

Yhteystiedot:

Selkosanomat

Linnoitustie 2 B

02600 ESPOO

Puhelin: (09) 34809 240

Sähköposti: selkokeskus@kvl.fi

Toimitus:

Päätoimittaja: Petri Kiuttu

Toimittajat: Kaisa Kaatra, Maria Österlund

Tekniikka: Kehitysvammaliitto / Papunet

Julkaisija: Selkokeskus / Kehitysvammaliitto

Muita sivustoja:

Selkokeskuksen sivut

YLE:n selkouutiset


Selkosanomat Facebookissa

Vastuullista journalismia logo Selkotunnus logo
© 2026 Selkosanomat
Seuraava sivu »