Selkosanomat toivottaa lukijoille mukavaa ja kaunista kesää!
Kuukauden mukaan: kesäkuu 2019
sivu 1 / 4 (36 uutista)
Iran ja Yhdysvallat riitelevät ()
Iranin ja Yhdysvaltojen suhde on ollut huono jo kauan. Tänä vuonna tilanne on huonontunut lisää. Tässä uutisessa kerrotaan, miksi Iran ja Yhdysvallat riitelevät.
Lautta-alus auttaa saariston liikenteessä ()
Turun saaristossa Paraisten ja Nauvon saaren välillä ei ole siltaa. Lautta-alus Elektra kuljettaa autot, muut liikennevälineet ja ihmiset rannalta toiselle.
Suomi johtaa Euroopan unionia loppuvuoden ()
Suomi on EU:n puheenjohtajamaa heinäkuun alusta lähtien. Puheenjohtajuus kiertää EU-maiden kesken. Jokainen maa on vuorollaan unionin puheenjohtaja puoli vuotta kerrallaan. Tämä on Suomen kolmas kausi puheenjohtajana.
Kesäsää kiinnostaa ()
Tähän aikaan vuodesta sää on suurin puheenaihe Suomessa. On kesäloman aika. Ihmiset suunnittelevat, mitä he tekevät lomalla. Sää vaikuttaa suunnitelmiin paljon.
Norja kieltää turkistarhauksen ()
Norja hyväksyi lain, joka kieltää turkistarhauksen. Norjassa suljetaan melkein 200 turkistarhaa.
Euroopassa on kovia helteitä ()
Monessa Euroopan maassa on nyt kova helle. Yleensä yhtä kuuma on vasta elokuussa.
Jääkiekkoilija Kevin Lankinen nauttii voittamisesta ()
Kevin Lankinen pelaa jääkiekkoa eli lätkää työkseen. Hän on maalivahti. Keväällä hän pelasi MM-kisoissa Suomen joukkueessa, joka voitti maailmanmestaruuden.
Paljon tapahtumia Pride-viikolla ()
Kansallismuseossa järjestetään paljon Helsinki Pride -viikon tapahtumia. Kansallismuseota sanotaan silloin Pride-Houseksi.
Mette Frederiksen on Tanskan seuraava pääministeri ()
Tanskan parlamenttiin valittiin uudet kansanedustajat kesäkuun alussa. Sosiaalidemokraatit on parlamentin suurin puolue.