Sirwa Farik on Vuoden pakolaisnainen 2018. Hän on unelma-ammatissaan Irakin naiset ry:ssä. Yhdistys auttaa maahanmuuttajanaisia sopeutumaan uuteen kotimaahan.
Kuukauden mukaan: tammikuu 2019
sivu 1 / 4 (34 uutista)
Huono hoito hoivakodeissa huolestuttaa ()
Yksityisten hoivakotien huono toiminta on herättänyt huolta. Viranomaiset sulkivat yhden vanhusten hoivakodin epäkohtien ja laiminlyöntien takia.
Rangaistukset kovenevat ()
Viime aikojen seksuaalirikokset herättivät myös puolueet. Puolueet kiirehtivät ainakin kolmea lakia. Niiden pitäisi vähentäää seksuaalirikoksia.
Taas Suomi on paras maa ()
Suomi on maa, joka tuottaa eniten hyvää muulle maailmalle.
Venezuelan sekasorto kasvaa ()
Venezuelassa Etelä-Amerikassa on suuria ongelmia. Talous on huonossa kunnossa ja ihmisiä muuttaa pois maasta.
Ruotsi sai uuden hallituksen ()
Ruotsilla on nyt uusi hallitus. Stefan Löfven jatkaa pääministerinä.
Sokkopingistä ja maalipalloa ()
Hanna Vilmi oli paras suomalainen Pajulahti Games -kisoissa. Vilmin laji on sokkopingis.
Suomen uusin hiihtosankari ()
Suomi on saanut uuden nuoren hiihtosankarin. Hän on 19-vuotias Anita Korva.
Pelastusarmeijan upseerina 60 vuotta ()
Sinikka Rökman liittyi Pelastusarmeijaan perheen kautta. Hänen vanhempansa olivat jäseniä.
Tee lyhty jäästä! ()
Talvella ulos voi tehdä kauniita lyhtyjä. Tarvitset vain jäätä, lunta ja pakkasta.