Ruotsi sai uuden hallituksen

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 31.01.2019

Ruotsilla on nyt uusi hallitus. Stefan Löfven jatkaa pääministerinä.

Viime viikolla Ruotsiin syntyi lopulta uusi hallitus. Hallitusneuvottelut olivat tavallista pidemmät ja vaikeammat. Vaaleista on kulunut jo neljä kuukautta.

Hallituksessa ovat sosiaalidemokraatit ja ympäristöpuolue. Myös keskusta ja liberaalit tukevat hallitusta.

Sosiaalidemokraatti Stefan Löfven on pääministeri. Edellisen hallituksen ministereistä jatkavat Löfvenin lisäksi ulkoministeri Margot Wallström ja puolustusministeri Peter Hultqvist.

Löfven sanoi, että Ruotsi jatkaa puolustusyhteistyötä Suomen kanssa. Hän sanoi myös, että Ruotsi ei liity Natoon. Uusi hallitus haluaa sijoittaa ympäristönsuojeluun ja vähentää päästöjä.

Lähde HS

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste