Suomen uusin hiihtosankari

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 31.01.2019

Suomi on saanut uuden nuoren hiihtosankarin. Hän on 19-vuotias Anita Korva.

Anita Korva sai kolme pronssimitalia alle 20-vuotiaiden maailmanmestaruuskisoissa. Korva oli kolmas sprinttikilpailussa sekä viiden kilometrin ja 15 kilometrin hiihdoissa.

– Koko ajan on tähtäin aikuisten sarjassa, mutta kiva täällä on pärjätä, Korva sanoi. Korva on kotoisin Oulun läheltä Kiimingistä. Hän opiskelee Sotkamon hiihtolukiossa. Sotkamossa on hyvät mahdollisuudet harjoitella hiihtoa.

Korva on voittanut jo monta Suomen ja Pohjoismaiden mestaruutta nuorten hiihdoissa. Korvan kunto on hyvä. Hän oli sairaana viime syksynä. Hän pääsi harjoittelemaan vasta tammikuussa, mutta nousi silti kärkisijoille MM-kisoissa.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste