Hanna Vilmi (kuvassa) voitti näkövammaisten sokkopingiksen mestaruuden Pajulahti Games -kisoissa.

Hanna Vilmi (kuvassa) voitti näkövammaisten sokkopingiksen mestaruuden Pajulahti Games -kisoissa.

Sokkopingistä ja maalipalloa

Hanna Vilmi oli paras suomalainen Pajulahti Games -kisoissa. Vilmin laji on sokkopingis.

Pajulahti Games on vammaisurheilun kansainvälinen tapahtuma. Se järjestetään tammikuun lopulla Pajulahden liikuntakeskuksessa Lahdessa.

Lajeja on yhteensä seitsemän. Niiden joukossa ovat esimerkiksi istumalentopallo, sokkopingis ja maalipallo.

Suomen Hanna Vilmi oli paras sokkopingiksessä. Sokkopingis on näkövammaisten laji. Siinä lyödään mailalla palloa vastustajan maaliin.

Vilmi on yksi parhaista sokkopingiksen pelaajista maailmassa. Hän on voittanut kuusi Euroopan mestaruutta ja kaksi maailmanmestaruutta.

Suomi tuli toiseksi miesten maalipallossa. Maailmanmestari Liettua voitti Suomen loppuottelussa 12–7.

Lähde Pajulahti Games / Lauri Jaakkola

Lisää tietoa:
www.pajulahtigames.fi

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste