Pajulahti Games on vammaisurheilun kansainvälinen tapahtuma. Se järjestetään tammikuun lopulla Pajulahden liikuntakeskuksessa Lahdessa.
Lajeja on yhteensä seitsemän. Niiden joukossa ovat esimerkiksi istumalentopallo, sokkopingis ja maalipallo.
Suomen Hanna Vilmi oli paras sokkopingiksessä. Sokkopingis on näkövammaisten laji. Siinä lyödään mailalla palloa vastustajan maaliin.
Vilmi on yksi parhaista sokkopingiksen pelaajista maailmassa. Hän on voittanut kuusi Euroopan mestaruutta ja kaksi maailmanmestaruutta.
Suomi tuli toiseksi miesten maalipallossa. Maailmanmestari Liettua voitti Suomen loppuottelussa 12–7.
Lähde Pajulahti Games / Lauri Jaakkola
Lisää tietoa:
www.pajulahtigames.fi