Taas Suomi on paras maa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 31.01.2019

Suomi on maa, joka tuottaa eniten hyvää muulle maailmalle.

Suomi on maailman paras maa The Good Country -mittauksessa. Mittaus perustuu tietoihin, joita Yhdistyneet kansakunnat ja muut järjestöt keräävät. Mittauksessa on mukana 35 eri asiaa.

Mittauksen mukaan Suomi tuottaa asukasmäärään verrattuna eniten hyvää ihmiskunnalle. Suomi on hyvä muiden muassa liikkumisen vapaudessa ja lehdistön vapaudessa. Suomi noudattaa myös hyvin ympäristösopimuksia.

– Tämä on hieno tunnustus. Ollaan hetki ylpeitä ja pyritään sitten taas parempaan, sanoi tyytyväinen ulkoministeri Timo Soini.

Soini otti tunnustuksen vastaan 23. tammikuuta maailman talousfoorumin kokouksessa Sveitsin Davosissa.

Lähteet UM, Yle

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Taas Suomi on paras maa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste