Siirry sisältöön
Selkosanomat - etusivulle
  • Etusivu
  • Suomi
  • Maailma
  • Urheilu
  • Kulttuuri
  • Arki
  • Arkisto
  • Uutisia kuvilla
  • Lätta bladet
Olet tässä:Etusivu 2018 heinäkuu
Hae sivustolta:

Kuukausi: heinäkuu 2018

Putin ja Trump tapasivat Helsingissä, thaimaalaiset pojat pelastettiin luolasta ja Ranska voitti jalkapallon MM-kultaa

Maailma

31.07.2018
Kuuntele uutinen

Heinäkuu päättyy tänään. Seuraavassa lyhyt katsaus tämän vuoden heinäkuun suurimpiin uutistapahtumiin.

Vesa Heilala lähtee avaruuteen

Arki

31.07.2018
Kuuntele uutinen

Vesa Heilala kutsuu itseään suomalaiseksi astronautiksi. Heilala on varannut lennon raketilla avaruuteen. Heilala lähtee avaruusmatkalle lähivuosien aikana. Heilalan mukaan avaruuslento on hänen unelmansa.

Koiria oli jo 9 000 vuotta sitten

Arki

31.07.2018
Kuuntele uutinen

Ihminen on pitänyt koiria lemmikkeinä jo 9 000 vuotta sitten. Saudi-Arabiasta on löytynyt kalliopiirros, jossa on ihmisiä ja koiria.

Avokadon viljely kuluttaa paljon vettä

Maailma

26.07.2018
Kuuntele uutinen

Vihreä ja muhkurainen hedelmä avokado on muodikas ja suosittu hedelmä. Avokado on kuitenkin jo niin suosittu, että sen kasvatus aiheuttaa ongelmia. Avokado aiheuttaa vesipulaa ja metsiä kaadetaan viljelysten tieltä.

Tokio on maailman suurin kaupunki

Maailma

24.07.2018
Kuuntele uutinen

YK on julkaissut listan maailman suurimmista kaupungeista. Tokio on edelleen maailman suurin kaupunki. Tokiossa asuu yli 37 miljoonaa ihmistä.

4 400 vuotta vanha hauta löytyi Egyptissä

Maailma

19.07.2018
Kuuntele uutinen

Gizan pyramidien läheltä löytyi ikivanha hauta. Gizan pyramidit sijaitsevat Egyptin pääkaupungin Kairon lähellä.

Loch Nessin hirviön etsinnät alkoivat jälleen

Maailma

17.07.2018
Kuuntele uutinen

Loch Nessin kuuluisan hirviön etsinnät ovat alkaneet jälleen. Tarina Loch Nessin hirviöstä on kiinnostanut ihmisiä jo vuosisatoja.

Auton suosikkiväri on nyt valkoinen

Suomi

12.07.2018
Kuuntele uutinen

Valkoiset autot ovat suomalaisten suosiossa. Joka viides suomalainen uusi auto on valkoinen.

Vanhemmat artikkelit
Sivu1 Sivu2 Seuraava →
Lataa lisää uutisia
  • Ota yhteyttä
  • Tilaa Selkosanomat
  • Saavutettavuusseloste
  • Lisätietoa Selkosanomista

Yhteystiedot:

Selkosanomat

Linnoitustie 2 B

02600 ESPOO

Puhelin: (09) 34809 240

Sähköposti: selkokeskus@kvl.fi

Toimitus:

Päätoimittaja: Petri Kiuttu

Toimittajat: Kaisa Kaatra, Maria Österlund

Tekniikka: Kehitysvammaliitto / Papunet

Julkaisija: Selkokeskus / Kehitysvammaliitto

Muita sivustoja:

Selkokeskuksen sivut

YLE:n selkouutiset


Selkosanomat Facebookissa

Vastuullista journalismia logo Selkotunnus logo
© 2026 Selkosanomat
Seuraava sivu »