Maahanmuuttovirasto lakkauttaa kymmeniä vastaanottokeskuksia. Syynä on turvapaikanhakijoiden määrän väheneminen.
Kuukauden mukaan: toukokuu 2016
sivu 1 / 5 (47 uutista)
Varhaisperunan nosto alkoi ()
Varhaisperunan eli uuden perunan ensimmäiset sadot ovat kypsyneet. Perunakesästä on tulossa hyvä.
Ison valliriutan korallit haalistuvat ()
Ison valliriutan eläimet ovat alkaneet menettää väriään. Australialaisten tutkijoiden mielestä tämä johtuu stressistä eli rasituksesta.
Välimerellä on hukkunut satoja ihmisiä ()
YK:n pakolaisjärjestön mukaan Välimerellä on hukkunut ainakin 700 ihmistä. Hukkuneet ovat Välimerta ylittäneitä turvapaikanhakijoita.
Kyproksen yhdistymisestä neuvotellaan ()
Kyproksella yritetään tehdä sopimus, joka yhdistäisi kahtiajaetun saaren. Kyproksenkreikkalaiset hallitsevat saaren eteläpuolta ja kyproksenturkkilaiset saaren pohjoisosaa.
Grillatut kasvikset maistuvat ilman lihaa ()
Suomalaiset rakastavat grillaamista ja grilliruokaa. Grilliruoka maistuu etenkin kesällä.
Nyhtökaura on uusi muotiruoka ()
Nyhtökaura on kotimainen, kasvispohjainen ja sitä on helppo käyttää ruoanlaitossa.
Microsoft irtisanoo Suomesta yli tuhat ihmistä ()
Microsoft lopettaa matkapuhelinten valmistuksen Suomessa. Tuotekehityksen lakkautuksen takia irtisanotaan 1 350 ihmistä.
Talvivaaran kaivos aiotaan sulkea ()
Hallitus aikoo sulkea Talvivaaran kaivoksen. Terrafamen hoitama kaivos on Kainuussa Sotkamossa.
Ensimmäinen nainen suosiossa Yhdysvalloissa ()
Yhdysvaltojen presidentin puoliso Michelle Obama on noussut monien suosikiksi. Obaman suosio on kasvanut presidenttikauden aikana.