Nyhtökaura on uusi muotiruoka

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.05.2016

Nyhtökaura on kotimainen, kasvispohjainen ja sitä on helppo käyttää ruoanlaitossa.

Nyhtökaura on valmistettu kaurasta, härkäpavusta ja keltaherneestä. Se on hyvin proteiinipitoinen ruoka.

Nyhtökaura on suomalainen keksintö. Sen kehittäjä on Reetta Kivelä. Kivelä on elintarviketieteen tohtori.

Nykyisin on paljon ihmisiä, jotka eivät syö lihaa. Myös kasvisruokaa syövien pitää saada ravinnossaan riittävästi proteiinia. Nyhtökaura on erinomainen elintarvike kasvissyöjille.

Nyhtökauran teollinen tuotanto on juuri käynnistynyt. Ensimmäiset nyhtökauraerät saapuivat kauppoihin toukokuussa.Nyhtökauran löytää kaupan kylmätiskistä. Yksi paketti maksaa noin neljä euroa.

Nyhtökauran käyttö on helppoa. Sen voi valmistaa pannulla, johon on lirautettu tilkka öljyä. Nyhtökauran voi valmistaa myös mikrossa. Nyhtökauraa löytyy kolmena eri makuvaihtoehtona.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)