Microsoft irtisanoo Suomesta yli tuhat ihmistä

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.05.2016

Microsoft lopettaa matkapuhelinten valmistuksen Suomessa. Tuotekehityksen lakkautuksen takia irtisanotaan 1 350 ihmistä.

Ohjelmistoyhtiö Microsoft aikoo lopettaa puhelinten suunnittelun ja valmistuksen Suomessa kokonaan. Suomesta irtisanotaan 1 350 ihmistä ja muualta maailmasta noin 500 ihmistä. Microsoft lopettaa matkapuhelintoimintansa kokonaan Tampereella. Espoossa säilyy muutamia tuotekehitykseen liittyviä työpaikkoja.

Microsoftin mukaan matkapuhelinten markkinatilanne on vaikea. Microsoft aikoo jatkaa LUmia-puhelinten päivityksiä ja kehittää uusia yritysmalleja.

Microsoft osti matkapuhelinten liiketoiminnan Nokialta syksyllä 2013.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste