Välimerellä on hukkunut satoja ihmisiä

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 30.05.2016

YK:n pakolaisjärjestön mukaan Välimerellä on hukkunut ainakin 700 ihmistä. Hukkuneet ovat Välimerta ylittäneitä turvapaikanhakijoita.

Välimereltä pelastettiin viime viikon aikana 14 000 turvapaikanhakijaa. Salakuljettajat ovat lisänneet turvapaikanhakijoiden kuljetuksia Libyasta Italiaan. Turvapaikanhakijat pyrkivät Afrikasta Eurooppaan huonokuntoisilla ja liian täyteen lastatuilla veneillä. Joukossa on paljon pieniä lapsia ja jopa vauvoja.

Italian eteläiset saaret, erityisesti Lampedusa, ovat jälleen monien turvapaikanhakijoiden päämäärä. Turkki on sulkenut turvapaikanhakijoiden käyttämän reitin Kreikan saarille.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste