Maailma muuttuu vauhdilla Pääkirjoitus 13.03.2026 Kuuntele uutinen Yhdysvaltojen eli USA:n presidentti Donald Trump on ollut vallassa alle 1,5 vuotta. Trumpin aika on kuitenkin tuonut muutoksen, joka vaikuttaa koko maailmaan.
Keskustelu rauhasta jatkuu Pääkirjoitus 13.02.2026 Kuuntele uutinen Ukrainan sota on jatkunut neljä vuotta. Sotaan yritetään löytää ratkaisu, jolla rauha saataisiin aikaan. Rauhan täytyy olla oikeudenmukainen, Ukraina ei saa kärsiä lisää.
Oma koti kuuluu kaikille Pääkirjoitus 18.12.2025 Kuuntele uutinen Asunnottomien ihmisten määrä on kasvanut Suomessa. Monilla asunnottomilla on myös lapsia. Jokainen ihminen tarvitsee oman turvallisen kodin.
Mieti, miten kirjoitat somessa Pääkirjoitus 14.11.2025 Kuuntele uutinen Sosiaalisen median eli somen käyttö voi olla mukavaa ajanvietettä. Siellä on myös helppo tavoittaa ihmisiä ja kertoa omia mielipiteitään.
Susijengi innostaa liikkumaan Pääkirjoitus 17.10.2025 Kuuntele uutinen Suomalaisten liikkuminen on yleinen keskustelun aihe. Se ei ole ihme, sillä suomalaiset ikääntyvät ja terveys puhuttaa.
Koulujen kesälomista keskustellaan taas Pääkirjoitus 19.09.2025 Kuuntele uutinen Tänä syksynä keskustellaan siitä, pitäisikö koulujen kesälomia siirtää. Matkailuala kannattaa kesälomien siirtoa, mutta jaksavatko opiskelijat ja opettajat?
Maailma on muutoksessa Pääkirjoitus 30.05.2025 Kuuntele uutinen Maailma on suuressa muutoksessa. Tapahtumat vyöryvät nopeasti ja suuret uutisaiheet vaihtuvat päivittäin. Joskus tuntuu, että kaikki uutiset ovat huonoja. Näin ei kuitenkaan ole.
Monet tekevät töitä entistä pitempään Pääkirjoitus 29.04.2025 Kuuntele uutinen Suomessa on yli 1,3 miljoonaa eläkeikäistä eli yli 65-vuotiasta. Viidentoista vuoden päästä yli 65-vuotiaita on yli 1,5 miljoonaa.