Siirry sisältöön
Selkosanomat - etusivulle
  • Etusivu
  • Suomi
  • Maailma
  • Urheilu
  • Kulttuuri
  • Arki
  • Arkisto
  • Uutisia kuvilla
  • Lätta bladet
Olet tässä:Etusivu 2021 heinäkuu
Hae sivustolta:

Kuukausi: heinäkuu 2021

Pyöräriksalla matkustaminen on mukavaa

Suomi

29.07.2021
Kuuntele uutinen

Suomalaisissa kaupungeissa on alkanut näkyä pyöräriksoja eli pyörätakseja. Selkosanomat hyppäsi sähköavusteisen pyörätaksin kyytiin Turussa.

Autoja romutetaan paljon

Suomi

29.07.2021
Kuuntele uutinen

Suomessa romutetaan tänä vuonna vanhoja autoja paljon enemmän kuin aiemmin.

Kesälomalla Tuusulanjärvelle

Suomi

28.07.2021
Kuuntele uutinen

Tuusulanjärvi on monipuolinen kohde kesälomalla. Siellä voi tutustua suomalaiseen kulttuuriin ja nähdä kauniita maisemia. Ravintoloissa ja kahviloissa voi pistäytyä, jos nälkä tai jano yllättävät.

Suomeen rakennetaan lisää tuulivoimaa

Suomi

27.07.2021
Kuuntele uutinen

Suomeen aiotaan rakentaa paljon lisää tuulivoimaa.

Susien määrä kasvaa Suomessa

Suomi

22.07.2021
Kuuntele uutinen

Susien määrä on kasvanut Suomessa. Suomessa oli maaliskuussa noin 300 sutta.

Alkuperäiset karjarodut uhkaavat kadota

Suomi

20.07.2021
Kuuntele uutinen

Suomessa on enää tuhat länsisuomen karjan lehmää eli maatiaislehmää. 10 vuotta sitten alkuperäiskarjaa oli viisi kertaa enemmän.

Turussa voi asua ja herkutella vanhassa vankilassa

Suomi

17.07.2021
Kuuntele uutinen

Lähellä Turun keskustaa on korkea mäki, jonka päällä on monta isoa, kivistä rakennusta. Rakennuksissa oli ennen vankila, jossa pidettiin vaarallisia rikollisia. Vankilan nimi oli Kakola. Sanottiin, että vankilasta näkyivät Turun parhaat maisemat.

Oulu valittiin kulttuuripääkaupungiksi

Suomi

16.07.2021
Kuuntele uutinen

Oulu on Euroopan kulttuuripääkaupunki vuonna 2026.

Vanhemmat artikkelit
Sivu1 Sivu2 Seuraava →
Lataa lisää uutisia
  • Ota yhteyttä
  • Tilaa Selkosanomat
  • Saavutettavuusseloste
  • Lisätietoa Selkosanomista

Yhteystiedot:

Selkosanomat

Linnoitustie 2 B

02600 ESPOO

Puhelin: (09) 34809 240

Sähköposti: selkokeskus@kvl.fi

Toimitus:

Päätoimittaja: Petri Kiuttu

Toimittajat: Kaisa Kaatra, Maria Österlund

Tekniikka: Kehitysvammaliitto / Papunet

Julkaisija: Selkokeskus / Kehitysvammaliitto

Muita sivustoja:

Selkokeskuksen sivut

YLE:n selkouutiset


Selkosanomat Facebookissa

Vastuullista journalismia logo Selkotunnus logo
© 2023 Selkosanomat
Seuraava sivu »