Susien määrä kasvaa. Luonnonvarakeskus eli Luke arvioi, että Suomessa on 279–321 sutta.
Luken mukaan Suomessa on 22 susiparia ja 35 laumaa. Susia on nyt kolmannes enemmän kuin vuosi sitten. Suomessa on nyt enemmän susia kuin 30 vuoteen.
Suomen susikanta on kasvanut erityisen paljon Länsi-Suomessa ja Lounais-Suomessa. Susia on aiempaa enemmän erityisesti Varsinais-Suomessa, Satakunnassa ja Pohjanmaalla. Itä-Suomessa susia on eniten Kainuussa, Savossa ja Pohjois-Karjalassa.
Sudet saavat poikasia keväällä ja kesällä. Tästä syystä susien määrä kasvaa. Luken ennustaa, että Suomessa on marraskuussa 337–452 sutta.
Susi on yksi Suomen suurpedoista. Muut suurpedot ovat karhu, ilves ja ahma.
Lähteet HS, WWF