Kuukauden mukaan: lokakuuta 2018

sivu 1 / 4 (32 uutista)

Halloween lähestyy ()

Tänään ja ensi viikonvaihteessa Suomessa vietetään halloween-juhlaa. Silloin monet pukeutuvat hirviöiksi. Jotkut laittavat lyhdyn kurpitsan sisälle.

Petra Ollia juhlitaan ()

Painija Petra Olli voitti keskiviikkona painin MM-kultaa. Petra Olli on ensimmäinen suomalainen nainen, joka on voittanut maailmanmestaruuden.

Maapallon ilmasto lämpenee liikaa ()

Maapallon ilmasto muuttuu koko ajan lämpimämmäksi. Ilmastonmuutos aiheuttaa monia vaarallisia ilmiöitä. Kansainvälinen ilmastopaneeli IPCC julkaisi lokakuussa raportin maapallon tilasta.

Käsityöperinne jatkuu Fiskarsissa ()

– Tavallinen elämä täällä on ihanaa! Näin sanoo paperikäsityöläinen Erja Huovila. Hän on asunut Fiskarsin kylässä 17 vuotta. Erja Huovila oli käynyt Fiskarsissa ainoastaan kerran. Tämän jälkeen hän päätti muuttaa kylään. Huovila sanoo, että hän ei ole katunut vaistonvaraista päätöstään.