Halloween lähestyy Suomi 31.10.2018 Kuuntele uutinen Tänään ja ensi viikonvaihteessa Suomessa vietetään halloween-juhlaa. Silloin monet pukeutuvat hirviöiksi. Jotkut laittavat lyhdyn kurpitsan sisälle.
Vihreiden puheenjohtaja erosi Suomi 29.10.2018 Kuuntele uutinen Vihreiden puheenjohtaja Touko Aalto erosi tehtävästään viime viikolla. Aalto kertoi, että hän sairastaa masennusta. Hän tarvitsee lisää aikaa toipumiseen.
Petra Ollia juhlitaan Urheilu 26.10.2018 Kuuntele uutinen Painija Petra Olli voitti keskiviikkona painin MM-kultaa. Petra Olli on ensimmäinen suomalainen nainen, joka on voittanut maailmanmestaruuden.
Lentäminen on upeaa! Arki 24.10.2018 Kuuntele uutinen Riika Kaipainen on Finnairin lentäjä. Hänelle lentäminen on intohimo. Se on sekä työ että harrastus.
Maapallon ilmasto lämpenee liikaa Suomi 24.10.2018 Kuuntele uutinen Maapallon ilmasto muuttuu koko ajan lämpimämmäksi. Ilmastonmuutos aiheuttaa monia vaarallisia ilmiöitä. Kansainvälinen ilmastopaneeli IPCC julkaisi lokakuussa raportin maapallon tilasta.
Käsityöperinne jatkuu Fiskarsissa Arki 24.10.2018 Kuuntele uutinen – Tavallinen elämä täällä on ihanaa! Näin sanoo paperikäsityöläinen Erja Huovila. Hän on asunut Fiskarsin kylässä 17 vuotta. Erja Huovila oli käynyt Fiskarsissa ainoastaan kerran. Tämän jälkeen hän päätti muuttaa kylään. Huovila sanoo, että hän ei ole katunut vaistonvaraista päätöstään.
Kommunismin uhrien muistomerkki on Tallinnan suositumpia nähtävyyksiä Maailma 24.10.2018 Kuuntele uutinen Piritan lähellä Maarjamäellä on vaikuttava muistomerkki ja taideteos. Kommunismin uhrien muistomerkki on Tallinnan suosituimpia nähtävyyksiä. Kommunismin uhrien muistomerkki (viroksi Eesti kommunismiohvrid 1940–1991) avattiin elokuun lopulla.
Koripallon seuraava supertähti Urheilu 24.10.2018 Kuuntele uutinen Koripalloilija Awak Kuier herättää huomiota. 17-vuotias lukiolainen on poikkeuksellisen lahjakas.