Siirry sisältöön
Selkosanomat - etusivulle
  • Etusivu
  • Suomi
  • Maailma
  • Urheilu
  • Kulttuuri
  • Arki
  • Arkisto
  • Uutisia kuvilla
  • Lätta bladet
Olet tässä:Etusivu 2018 lokakuu
Hae sivustolta:

Kuukausi: lokakuu 2018

Halloween lähestyy

Suomi

31.10.2018
Kuuntele uutinen

Tänään ja ensi viikonvaihteessa Suomessa vietetään halloween-juhlaa. Silloin monet pukeutuvat hirviöiksi. Jotkut laittavat lyhdyn kurpitsan sisälle.

Vihreiden puheenjohtaja erosi

Suomi

29.10.2018
Kuuntele uutinen

Vihreiden puheenjohtaja Touko Aalto erosi tehtävästään viime viikolla. Aalto kertoi, että hän sairastaa masennusta. Hän tarvitsee lisää aikaa toipumiseen.

Petra Ollia juhlitaan

Urheilu

26.10.2018
Kuuntele uutinen

Painija Petra Olli voitti keskiviikkona painin MM-kultaa. Petra Olli on ensimmäinen suomalainen nainen, joka on voittanut maailmanmestaruuden.

Lentäminen on upeaa!

Arki

24.10.2018
Kuuntele uutinen

Riika Kaipainen on Finnairin lentäjä. Hänelle lentäminen on intohimo. Se on sekä työ että harrastus.

Maapallon ilmasto lämpenee liikaa

Suomi

24.10.2018
Kuuntele uutinen

Maapallon ilmasto muuttuu koko ajan lämpimämmäksi. Ilmastonmuutos aiheuttaa monia vaarallisia ilmiöitä. Kansainvälinen ilmastopaneeli IPCC julkaisi lokakuussa raportin maapallon tilasta.

Käsityöperinne jatkuu Fiskarsissa

Arki

24.10.2018
Kuuntele uutinen

– Tavallinen elämä täällä on ihanaa! Näin sanoo paperikäsityöläinen Erja Huovila. Hän on asunut Fiskarsin kylässä 17 vuotta. Erja Huovila oli käynyt Fiskarsissa ainoastaan kerran. Tämän jälkeen hän päätti muuttaa kylään. Huovila sanoo, että hän ei ole katunut vaistonvaraista päätöstään.

Kommunismin uhrien muistomerkki on Tallinnan suositumpia nähtävyyksiä

Maailma

24.10.2018
Kuuntele uutinen

Piritan lähellä Maarjamäellä on vaikuttava muistomerkki ja taideteos. Kommunismin uhrien muistomerkki on Tallinnan suosituimpia nähtävyyksiä. Kommunismin uhrien muistomerkki (viroksi Eesti kommunismiohvrid 1940–1991) avattiin elokuun lopulla.

Koripallon seuraava supertähti

Urheilu

24.10.2018
Kuuntele uutinen

Koripalloilija Awak Kuier herättää huomiota. 17-vuotias lukiolainen on poikkeuksellisen lahjakas.

Vanhemmat artikkelit
Sivu1 Sivu2 … Sivu4 Seuraava →
Lataa lisää uutisia
  • Ota yhteyttä
  • Tilaa Selkosanomat
  • Saavutettavuusseloste
  • Lisätietoa Selkosanomista

Yhteystiedot:

Selkosanomat

Linnoitustie 2 B

02600 ESPOO

Puhelin: (09) 34809 240

Sähköposti: selkokeskus@kvl.fi

Toimitus:

Päätoimittaja: Petri Kiuttu

Toimittajat: Kaisa Kaatra, Maria Österlund

Tekniikka: Kehitysvammaliitto / Papunet

Julkaisija: Selkokeskus / Kehitysvammaliitto

Muita sivustoja:

Selkokeskuksen sivut

YLE:n selkouutiset


Selkosanomat Facebookissa

Vastuullista journalismia logo Selkotunnus logo
© 2026 Selkosanomat
Seuraava sivu »