Reijo Aittakumpu on Sibelius-lukion musiikinopettaja. Aittakumpu johtaa lukion kolmea kuoroa. Aittakummun mielestä kuoroharrastus antaa nuorille sosiaalisia taitoja.
Kuukauden mukaan: elokuu 2018
sivu 1 / 4 (33 uutista)
Yhdenvertaisuus on perusoikeus ()
Yleisurheilija Ronja Oja julkaisi sosiaalisessa mediassa viestin, joka nosti jälleen esiin kysymyksen yhdenvertaisuudesta. Oja voitti parayleisurheilun EM-kisoissa kultaa näkövammaisten 100 metrillä.
Paha onnettomuus Kuopiossa ()
Kuopiossa sattui perjantaina 24. elokuuta paha liikenneonnettomuus. Bussi syöksyi iltapäivällä sillalta junaradalle.
Suomi menestyi hienosti EM-kisoissa ()
Suomalaiset urheilijat menestyivät hienosti parayleisurheilun EM-kisoissa. Suomi sai kisoista peräti 14 mitalia. Mitaleista kahdeksan oli kultaisia.
Kimi Räikkönen on epätavallinen huippu-urheilija ()
Suomalainen formulakuski Kimi Räikkönen kertoo elämäntarinansa uudessa kirjassa. Kirjan nimi on Tuntematon Kimi Räikkönen.
Siirtolaisten reitti Eurooppaan kulkee nyt Espanjan kautta ()
Suurin osa Eurooppaan saapuvista laittomista siirtolaisista tulee nykyisin Espanjaan. Tulijat ovat Afrikasta. Eurooppaan pyrkivät laittomat siirtolaiset matkustavat nykyisin Välimeren yli Espanjaan.
Pankkien konttoreita suljetaan ()
Rahan nostaminen pankista vaikeutuu. Pankkikonttoreita suljetaan, eikä monista konttoreista voi nostaa enää käteistä rahaa.
Koirille pakollinen rekisteri ()
Kaikki koirat täytyy rekisteröidä tulevaisuudessa. Maa- ja metsätalousministeriö on tehnyt rekisteröinnistä päätöksen.
Turkin ja Yhdysvaltojen välit kiristyivät ()
Turkin ja Yhdysvaltain suhteet ovat nyt todella huonot.
Utön saari kutsuu hiljaisuuteen ()
Suomen eteläisin saari Utö on kaunis paikka hiljaisuuden retriiteille. Jo neljän tunnin merimatka mantereelta saarelle on hyvä tapa jättää taakse arjen kiireet.