Hallituksen esitys sote-uudistukseksi on osittain Suomen perustuslain vastainen. Hallituksen täytyy muuttaa esitystä. Näin totesi eduskunnan perustuslakivaliokunta torstaina.
Kuukauden mukaan: kesäkuu 2017
sivu 1 / 4 (33 uutista)
Poliisi osallistuu Pride-kulkueeseen ()
Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä juhlistava Pride-kulkue saa uutta väriä. Poliisi osallistuu tänä kesänä ensimmäistä kertaa kulkueeseen.
Lähijunassa ei enää myydä lippuja ()
Matkustajan täytyy nyt ostaa junalippunsa ennen junaan nousemista pääkaupunkiseudulla. Konduktöörit eivät enää myy lippuja lähijunissa.
Kesäsää ei ole koskaan hyvä ()
Mistä suomalaiset keskustelevat ennen kesälomaa? No tietysti säästä! Sataako vai paistaako aurinko edes vähän? Onko kylmä tuuli? Pitääkö lomamatkalle pakata…
Helsinkiin saapuu ennätysmäärä risteilyvieraita ()
Helsinkiin saapuu tänä kesänä paljon risteilyvieraita. Helsingin satamiin saapuu ainakin 270 kansainvälistä alusta. Suurien risteilyalusten mukana saapuu 440 000 turistia.
Juhannuksena on viileää ja poutaa ()
Suomen keskikesän ykkösjuhlaa juhannusta vietetään potaisessa säässä. Ilma ei kuitenkaan ole kovin lämmin.
Grilliherkkuja turvallisesti ()
Grillillä voi valmistaa monia maukkaita kesäherkkuja. Kannattaa muistaa muutamia asioita, jotta grillaus on turvallista ja mukavaa puuhaa.
Poliisi varautui terrori-iskuun Helsingissä ()
Helsingin keskustassa Temppeliaukion kirkolla oli sunnuntaina suuri poliisioperaatio. Poliisi oli saanut vinkin mahdollisesta terrori-iskusta, jonka kohteena on Temppeliaukion kirkko.
Tänään on maailman pakolaisten päivä ()
YK:n pakolaispäivää vietetään 20. kesäkuuta. YK päätti vuonna 2000, että päivää vietetään silloin ympäri maailmaa.
Mies ajoi autolla muslimien päälle Lontoossa ()
Britanniassa on tapahtunut jälleen hyökkäys ihmisiä kohtaan. Hyökkääjä ajoi tahallaan pakettiautolla ihmisjoukkoon Lontoon Finsbury Parkissa.