Helsinkiin saapuu ennätysmäärä risteilyvieraita

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.06.2017

Helsinkiin saapuu tänä kesänä paljon risteilyvieraita. Helsingin satamiin saapuu ainakin 270 kansainvälistä alusta. Suurien risteilyalusten mukana saapuu 440 000 turistia.

Risteilyalusten mukana saapuvat matkailijat viettävät Helsingissä yleensä muutaman tunnin. Osalle matkustajista on varattu valmiiksi tilausbussit, joiden kyydissä he tutustuvat Helsingin nähtävyyksiin. Osa taas käyttää omatoimisesti tai ryhmissä Helsingin joukkoliikennettä.

Helsinkiin saapuvat risteilyalukset tekevät useimmiten kierroksen Itämeren suurissa kaupungeissa. Matkailijat käyvät Helsingin lisäksi usein myös Pietarissa, Tukholmassa ja Tallinnassa.

Helsingissä on neljä satamaa, joihin saapuu suuria risteilyaluksia: Katajanokka, Hernesaari, Eteläsatama, Länsisatama. Hernesaareen saapuvat matkailijat vastaanottaa tänä kesänä itse Joulupukki.

Lähde HS

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste