Poliitikko Päivi Storgård puolustaa kielivähemmistöjä. Hän on myös kirjoittanut kirjan mielenterveyden ongelmista.
Kuukauden mukaan: tammikuu 2014
sivu 1 / 2 (18 uutista)
Suomi ostaa panssarivaunuja ()
Puolustusvoimat ostaa Hollannista huippuluokan panssarivaunuja. Leopard-tankit saapuvat Suomeen seuraavien viiden vuoden aikana.
Suoraveloitus loppuu ()
Laskujen maksaminen suoraveloituksena päättyy helmikuun alussa.
Ukrainan tilanne kiristyy ()
Ukrainan pääkaupungin Kiovan mielenosoitukset jatkuvat edelleen. Ainakin kolme ihmistä on saanut surmansa, loukkaantuneita on satoja.
Kreikka on nyt EU:n puheenjohtaja ()
Kriisimaa Kreikka johtaa kesään saakka unionia. Koko vuosi kuluu Etelä-Euroopan hallinnassa, sillä Kreikan jälkeen johdon ottaa Italia.
Olympialadut odottavat ()
Kerttu Niskanen on maastohiihdon ykkösnimi. 25-vuotias Niskanen lähtee olympialaisiin mitalijahtiin.
Nina Persson selvisi syövästä ()
Nina Persson tunnetaan The Cardigans -yhtyeen laulajana. Tammikuun lopulla hän julkaisee soololevyn Animal Heart.
Kuusamolainen lähtee olympialaisiin rennolla asenteella ()
Lumilautailija Enni Rukajärvi on Kuusamon toivo olympialaisissa.
Apu ei ole keneltäkään pois ()
Sari Essayahin mukaan meidän kuuluu auttaa hädässä olevaa. Siihen kehistysapu on hyvä työkalu. Essayahin vakaumuksen perustaan kuuluvat ihmisarvo, usko ja perhe.
Euroopassa ennätystyöttömyys ()
Euroopan unionin alueella on ennätyksellisen paljon työttömiä. Euroopassa oli 27 miljoonaa työtöntä viime vuonna marraskuun lopussa.