Enni Rukajärvi on slopestylen ensimmäinen maailmanmestari vuodelta 2011.

Kuusamolainen lähtee olympialaisiin rennolla asenteella

Lumilautailija Enni Rukajärvi on Kuusamon toivo olympialaisissa.

Enni Rukajärvi osallistuu slopestyleen ja lumikouruun talviolympialaisissa. Rukajärvi on yksi Suomen joukkueen suurimmista mitalitoivoista. Hän itse suhtautuu ennakko-odotuksiin rauhallisesti.

– Harjoitukset ovat sujuneet hyvin. Olen päässyt mäkeen kuudesti viikossa. Harjoittelen yleensä iltaisin. Usein menen rinteeseen kolmelta iltapäivällä ja palaan sieltä iltaseitsemältä, Rukajärvi kertoo. – Mua ei haittaa vaikka olosuhteet eivät ole täydelliset. Tärkeintä on, että mulla on kivat laskukaverit, joiden seurassa viihdyn. Tykkään laskea!

Rukajärven harjoitusaikaan kuuluu paljon matkustamista. Viime vuonna matkapäiviä kertyi 200. – Matkustaminen on raskasta. Kun olympialaiset ovat ohi, pääsen onneksi taas laskemaan vain omaksi ilokseni. 

Sotšin talviolympialaiset alkavat  7. helmikuuta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste