Tilaa Selkosanomat alennushintaan Mainos 29.04.2026 Kuuntele uutinen Tilaa Selkosanomat edullisesti! Maailman asiat selkokielellä.
Huvipuistojen kausi alkaa Viikon kuva 29.04.2026 Kuuntele uutinen Monet huvipuistot avaavat ovensa pian. Linnanmäki ja Särkänniemi avaavat vappuna. Powerpark ja Tykkimäki avautuvat toukokuussa.
Turun telakka sai suuren tilauksen Suomi 29.04.2026 Kuuntele uutinen Turun telakka on saanut suuren tilauksen. Turun telakalla rakennetaan kaksi uutta jättiristeilijää. Tilauksen teki Royal Caribbean -varustamo.
Sabastian Sawe alitti kahden tunnin ajan maratonilla Urheilu 29.04.2026 Kuuntele uutinen Kenialainen Sabastian Sawe on tehnyt maratonjuoksun uuden maailmanennätyksen. Sawe alitti sunnuntaina niin sanotun haamurajan eli kaksi tuntia. Sawen uusi maailmanennätys on 1.59.30.
Valtteri Bottas kilpailee taas F1-sarjassa Urheilu 29.04.2026 Kuuntele uutinen Valtteri Bottas kilpailee jälleen formula 1 -sarjassa. Bottas ajaa Cadillac-tallissa. Bottas oli viime kaudella testikuljettaja, hän ei ajanut kilpaa.
Nakkeja ja perunasalaattia vapun juhlijoille Arki 28.04.2026 Kuuntele uutinen Monet syövät vappuna nakkeja ja perunasalaattia. Selkosanomat tarjoaa sinulle mukavan ohjeen, josta saat ruuan vappupiknikille.
Presidentti Trump pelastettiin illalliselta Maailma 27.04.2026 Kuuntele uutinen Yhdysvalloissa tutkitaan tapausta, jossa mies yritti tunkeutua Valkoisen talon toimittajaillalliselle. Mies ehti ampua salaisen palvelun agenttia.