Uusia koronarajoituksia maaliskuussa Suomi 26.02.2021 Kuuntele uutinen Uusia koronarajoituksia maaliskuussa Suomessa on paljon uusia koronatartuntoja. Hallitus lisää rajoituksia, jotta tartuntoja voidaan vähentää. Rajoitukset ovat voimassa kolme viikkoa lähes koko Suomessa. 8. maaliskuuta lähtien yläkoulujen ja ammattikoulujen oppilaat opiskelevat kotona. Enintään 6 ihmistä voi kokoontua yhteen. Ravintolat ja baarit ovat kiinni, mutta ravintoloista voi tilata ruokaa kotiin. Lisäksi … Lue lisää artikkelista
Yö-yhtye palaa keikoille Kulttuuri 25.02.2021 Kuuntele uutinen Yö-yhtye palaa keikoille Yö-yhtye esiintyy kesällä neljällä festivaalilla. Yö-yhtyeen perustaja ja laulaja Olli Lindholm kuoli kaksi vuotta sitten, vuonna 2019. Yö-yhtye ei ole esiintynyt keikoilla vuoden 2019 jälkeen. Ensi kesänä Yö-yhtye palaa keikoille. Yhtyeen laulajana esiintyy Suvi Teräsniska.
Ilkka Herolalla on mahdollisuus MM-mitaliin Urheilu 25.02.2021 Kuuntele uutinen Ilkka Herolalla on mahdollisuus MM-mitaliin Hiihdon maailmanmestaruuskisat ovat nyt käynnissä Saksassa. Kisoissa on mukana myös suomalainen Ilkka Herola. Ilkka Herola kilpailee yhdistetyn kisassa, johon kuuluvat mäkihyppy ja hiihto. Yhdistetyn kisa on perjantaina 26. helmikuuta. Herolalla on hyvät mahdollisuudet saada mitali. Ilkka Herolan tärkein harrastus on musiikki ja oma bändi Zen&Tonic. … Lue lisää artikkelista
Joka kolmas suomalanen on yksinäinen Suomi 24.02.2021 Kuuntele uutinen Joka kolmas suomalainen on yksinäinen Koronaepidemian aikana moni ihminen on jäänyt yksin. Hänellä ei ole ketään, jonka kanssa voi jutella. Yksinäinen ihminen voi olla nuori tai yli 65-vuotias. Hän asuu usein yksin, hänellä ei ole työtä eikä rahaa. Suomessa joka kolmas ihminen on yksinäinen. Se on huolestuttavaa. Onneksi Suomessa toimii … Lue lisää artikkelista
Suomen naiset jalkapallon EM-kisoihin Urheilu 24.02.2021 Kuuntele uutinen Suomen naiset jalkapallon EM-kisoihin Suomen naisten joukkue pelaa jalkapallon Euroopan mestaruuskisoissa vuonna 2022. Suomi voitti Portugalin karsintaottelussa Helsingissä ja pääsee nyt EM-kisoihin. EM-kisat ovat Englannissa. EM-kisat siirtyivät ensi vuoteen koronapandemian takia.
Kiusaaminen täytyy estää Suomi 12.02.2021 Kuuntele uutinen Kiusaaminen täytyy estää Nuorten väkivaltaiset teot huolestuttavat Suomessa. Kouluissa kiusataan ja käytetään väkivaltaa. Helsingissä nuoret pahoinpitelivät kaveriaan niin, että tämä kuoli. Opetusministeri Jussi Saramo esitti ministeriön suunnitelman kiusaamisen ja väkivallan lopettamiseksi. Saramon mukaan nyt tarvitaan hyvää yhteistyötä koulun, kodin ja nuorisotyön välillä. Jo päiväkodissa ja esikoulussa täytyy opettaa tunnetaitoja ja … Lue lisää artikkelista
Koronarokotukset ovat käynnissä Suomessa Suomi 11.02.2021 Kuuntele uutinen Koronarokotukset ovat käynnissä Suomessa Koronarokotukset alkoivat tammikuussa. Ensimmäisenä rokotteen saivat hoitajat ja lääkärit, jotka hoitavat koronapotilaita tai vanhuksia. Nyt rokotteen saavat ihmiset, joille tauti voi olla vaarallinen. Erityistä suojaa tarvitsevat esimerkiksi vanhukset ja pitkäaikaissairaat. Muut aikuiset saavat rokotteen ehkä toukokuussa. Omaa vuoroasi rokotukseen voit kysyä kotikuntasi koronaneuvonnasta.
Danny laulaa UMK-kilpailussa Kulttuuri 11.02.2021 Kuuntele uutinen Danny laulaa UMK-kilpailussa Danny kilpailee Uuden musiikin kilpailuun. Uuden musiikin kilpailun voittaja pääsee seuraaviin Euroviisuihin. 78-vuotias Danny on laulanut monta vuotta. Hän oli erittäin suosittu laulaja jo 1970-luvulla. Uuden musiikin kilpailu on 20. helmikuuta. Euroviisut ovat 22. toukokuuta.