Tennispelaaja Barty yllättää

Tennispelaaja Barty yllättää 24-vuotias Ashleigh Barty on maailman paras naispuolinen tennispelaaja. Viime vuonna Barty voitti arvostetun tenniskisan Ranskassa. Tänä vuonna hän ei osallistunut kisoihin Ranskassa. Barty oli sen sijaan katsomassa jalkapallo-ottelua kotona Australiassa. Moni yllättyi siitä, että Ashleigh Barty pitää taukoa eikä pelaa tennistä tänä vuonna. Lepotauon aikana Barty on … Lue lisää artikkelista

Näyttely muinaisesta Egyptistä

Näyttely muinaisesta Egyptistä Monia ihmisiä kiinnostaa, millaista elämä oli Egyptissä hyvin kauan sitten. Silloin Egyptiä hallitsivat faaraot ja kuningattaret. Faaraoiden aikana rakennettiin pyramideja. Kun faarao kuoli, hänet haudattiin sarkofagissa pyramidiin. Muinaiset egyptiläiset viljelivät maata ja tekivät käsitöitä. Egyptissä kirjoitettiin hieroglyfeillä eli pyhillä merkeillä ja kehitettiin lääketiedettä. Helsingissä on nyt näyttely, … Lue lisää artikkelista

Biden on seuraava Yhdysvaltojen presidentti

Biden on seuraava Yhdysvaltojen presidentti Joe Biden voitti Yhdysvaltojen presidentinvaalit. Biden aloittaa presidenttinä 20. tammikuuta 2021. Bidenin mielestä on tärkeää estää koronaviruksen leviäminen, parantaa maan taloutta, edistää rodullista tasa-arvoa ja hillitä ilmastonmuutosta. Yhdysvaltojen seuraava varapresidentti on nainen, Kamala Harris. Tämä on ensimmäinen kerta, kun varapresidentti on nainen ja tummaihoinen.