Näyttely muinaisesta Egyptistä

Monia ihmisiä kiinnostaa, millaista elämä oli Egyptissä hyvin kauan sitten.
Silloin Egyptiä hallitsivat faaraot ja kuningattaret.
Faaraoiden aikana rakennettiin pyramideja.
Kun faarao kuoli, hänet haudattiin sarkofagissa pyramidiin.
Muinaiset egyptiläiset viljelivät maata ja tekivät käsitöitä.
Egyptissä kirjoitettiin hieroglyfeillä eli pyhillä merkeillä ja kehitettiin lääketiedettä.
Helsingissä on nyt näyttely, jossa voit nähdä vanhoja esineitä Egyptistä.
Näyttely on Amos Rex -museossa 21. maaliskuuta 2021 saakka.

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva, amosrex.fi
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: LL-Center