Selkosanomat

Selkosanomat

Tietoa sivustosta

Tietoa sivustosta

Etusivu

Etusivu

Suomi

Suomi

Maailma

Maailma

Urheilu

Urheilu

Kulttuuri

Kulttuuri

Arki

Arki

Uutisarkisto

Uutisarkisto

Tietoa sivustosta

Tietoa sivustosta

Arkisto

Tullikoiran patsaan on suunnitellut taiteilija Maija Hyvönen Hossain. Taiteilija Antti Nordin on tehnyt patsaan. Patsas on pronssia.
Koronapassi luetaan älypuhelimen näytöltä.
Hirvi on suuri ja painava eläin.
Mies syö käristemakkaraa.
Ladattava hybridiauto.
Anniina Valtonen on suosittu meteorologi.
Kimi Räikkönen
Monet Finnairin lentäjistä palasivat töihin syyskuun alussa.
Hallitus haluaa rajoittaa ihmisten elämää mahdollisimman vähän. Näin sanoo pääministeri Sanna Marin.
Abba esiintyy videolla Gröna Lundin huvipuistossa Tukholmassa.
Toni Piispanen voitti kultaa 200 metrin ratakelauksessa.
Kuvassa Tilda Pitkänen Helsingistä saa ensimmäisen koronarokotteen. Hän on 12-vuotias.
Ratakelaaja Amanda Kotaja on Suomen suurimpia mitalitoivoja Tokiossa.
Ihmiset istuivat terassilla Helsingissä sunnuntaina 8. elokuuta. Ravintoloiden aukioloa on rajoitettu, koska koronatilanne on huonontunut.
Tuulimylly Porin Reposaaressa
Ida Hulkko kuvattiin maskottimajavan ja EM-hopeamitalin kanssa. toukokuussa Budapestissa. Hulkko voitti EM-kisoista hopeaa.
Kuvassa näkyy Funikulaari eli rinnehissi, jolla pääsee Kakolanmäelle.
Kesän kukista voi sitoa seppeleen.
Kuvassa Suomen maajoukkue eli Huuhkajat harjoittelee Repinossa Venäjällä. Keskellä juoksee hyökkääjä Teemu Pukki.
Suomen joukkueen pelaajat olivat pettyneitä, kun he saivat hopeamitalit. Keskellä kuvassa Leijonien päävalmentaja Jukka Jalonen.
Blind Channelin esitys oli komea.
Kuvassa on nenäsumute, jota käytetään allergisen nuhan hoitoon. Uusi nenäsumute koronataudin ehkäisyyn on valmis ehkä vuonna 2023.
Sulkapalloilija Kalle Koljonen osallistuu myös Tokion olympialaisiin.
Michael Monroe esiintyi Ruisrockissa kesällä 2017.
Almost Finns -ryhmä on tehnyt YouTubeen hauskan videon kirjastosta.
Henri Saloniuksen teos Maski voitti kuvataidekilpailun.
Kaija Koo on suosittu laulaja. Kaija Koon oikea nimi on Kaija Kokkola.
Vapun juhlijoita Helsingin Tokoinrannassa 1. toukokuuta. Myös kokoontumisrajoituksia puretaan nyt.
Awak Kuier on 19-vuotias suomalainen koripalloilija.
Jalkapalloilija Teemu Pukki pelaa Suomen maajoukkueessa.
Pääministeri Sanna Marin (vasemmalla) ja valtiosihteeri Henrik Haapajärvi ovat hallituksen tiedotustilaisuudessa..
Ihmisiä ravintolan terassilla Helsingissä maanantaina 19. huhtikuuta.
Koronarokotus Espoossa Tapiolan terveysasemalla.
Retkeilijät katsoivat Fagradalsfjall-tulivuoren purkausta.
Suljettu kampaamo Tallinnan Lasnamäen lähiössä. Kampaamot ovat kiinni koronasulun takia.
Vapaaehtoinen asepalvelus kiinnostaa naisia. Hakijoita palvelukseen oli tänä keväänä ennätysmäärä.
Lataa lisää uutisia