Hyvää juhannusta!

Hyvää juhannusta! Tällä viikolla vietetään juhannusta. Juhannus on Suomen lipun ja keskikesän juhla. Monet suomalaiset viettävät juhannusta kesämökillä, jossa he grillaavat ja saunovat. Saunassa voi käyttää vihtaa, ja taputella sillä ihoa. Saunavihta eli vasta tehdään koivun oksista. Vihta tuoksuu hyvälle. Juhannukseen kuuluvat myös juhannussalot ja kokot. Muistathan, että kun säätiedotuksessa … Lue lisää artikkelista

Poikkeusolot päättyivät Suomessa

Poikkeusolot päättyivät Suomessa Koronavirustartunnat ovat vähentyneet Suomessa. Siksi hallitus päätti, että ihmisten liikkumista ei tarvitse enää rajoittaa valmiuslain perusteella. Valmiuslakiin perustuvat rajoitukset olivat voimassa kolme kuukautta. Hallitus varoittaa koronavirustartunnoista edelleen. On tärkeää, että jokainen meistä estää viruksen leviämisen. Muista pestä kädet hyvin ja usein. Pidä turvaväli toisiin ihmisiin. Muista peittää … Lue lisää artikkelista

Nyt saa vähän matkustella

Nyt saa vähän matkustella Koronavirustartunnat ovat vähentyneet Suomessa, ja siksi hallitus on vähentänyt rajoituksia. Kesäkuun puolivälistä lähtien suomalaiset voivat matkustaa kuuteen maahan Euroopassa: Tanskaan, Norjaan, Islantiin, Viroon, Latviaan ja Liettuaan. Matkan jälkeen ei tarvitse pysytellä kotona kahta viikkoa. Matkustaminen on kielletty Ruotsiin, koska siellä on edelleen paljon koronavirustartuntoja. Heinäkuun alusta … Lue lisää artikkelista

Kahvilat ja ravintolat ovat auki jälleen

Kahvilat ja ravintolat ovat auki jälleen Koronavirustartunnat ovat vähentyneet Suomessa, ja siksi hallitus vähentää rajoituksia. Kesäkuun alusta lähtien kahvilat ja ravintolat voivat olla jälleen auki. Myös kirjastot, museot, uimahallit ja liikuntapaikat voivat olla auki. Kesän juhlissa voi olla enintään 50 ihmistä. Mutta edelleen on tärkeää muistaa turvaväli ja pestä käsiä … Lue lisää artikkelista