Pääministeri Sanna Marin ja opetusministeri Li Andersson kertoivat keskiviikkona, että peruskoulujen oppilaat palaavat kouluihin vielä tänä keväänä. Hallitus päätti, että peruskoulut avataan torstaina 14. toukokuuta.
Kuukauden mukaan: huhtikuu 2020
sivu 1 / 5 (50 uutista)
Hauskaa vappua etänä! ()
Rajoitukset estävät tänä vuonna vapun vieton perinteisillä tavoilla. Mutta ei hätää! Vappua voi viettää monella hauskalla tavalla etäyhteyksien avulla.
Aivot tarvitsevat taukoja älylaitteista ()
Mona Moisala on aivotutkija. Moisala tutkii esimerkiksi sitä, miten älylaitteiden käyttö vaikuttavaa aivoihin.
Espanjalaiset saavat mennä ulos ()
Espanjalaiset pääsevät ensi viikolla ulos vaikka lenkille tai kävelylle. Näin lupaa Espanjan pääministeri Pedro Sanchez.
Italia vähentää rajoituksia ()
Italia alkaa vähentää rajoituksia, joita koronavirus on aiheuttanut. Asiasta kertoi Italian pääministeri Giuseppe Conti sunnuntaina.
Koronakriisi lisää köyhyyttä ()
Suomessa koronakriisi vaikeuttaa eniten köyhien ihmisten elämää.
Ei isoja tapahtumia ensi kesänä ()
Suomessa ei järjestetä isoja tapahtumia ennen elokuun alkua. Hallitus kertoi suosituksesta keskiviikkona. Perinteisiä kesäjuhlia ja festivaaleja ei siis järjestetä ensi kesänä.
Koronavirus tarttuu lapsiin lievemmin ()
Koronavirus tarttuu lapsiin lievemmin kuin aikuisiin. WHO:n tietojen mukaan virus ei ehkä tartu lapsista aikuisiin.
Hoivakodeissa paljon koronavirustartuntoja ()
Hoivakodeissa on kuollut paljon vanhuksia koronaviruksen takia.
Verkkokauppojen myynti kasvaa ()
Monet yritykset ovat avanneet oman verkkokaupan internetiin. Koronaviruksen takia on turvallisempaa tehdä ostoksia kotona internetissä kuin mennä kauppakeskukseen.