Riku Lumiaro on erikoistunut susien tutkimiseen. Suomessa on 250–300 sutta. Lumiaro toivoo, että ihmisten asenteet susia kohtaan muuttuvat myös Suomessa.
Kuukauden mukaan: helmikuu 2020
sivu 1 / 4 (38 uutista)
Koronavirus leviää nyt Italiassa ()
Koronavirus on levinnyt Eurooppaan. Sairastuneita on eniten Pohjois-Italiassa.
Saksassa on tapahtunut väkivaltaisia iskuja ()
Ampuja iski kahteen vesipiippukahvilaan Saksan Hanaussa 19. helmikuuta. Maanantaina mies ajoi auton väkijoukkoon Volkmarsenissa. 60 ihmistä loukkaantui.
Lisää naisia armeijaan? ()
Joka kolmas suomalainen nuori mies ei käy armeijaa. Puolustusvoimat tarvitsee lisää sotilaita ja haluaa lisää naisia varusmiespalvelukseen.
Maa sortui rivitalon alta Tampereella ()
Kaksikerroksinen rivitalo on sortumavaarassa Tampereella. Neljä perhettä joutui muuttamaan pois talosta.
Pysäköinninvalvonta halutaan kuriin ()
Eduskunnassa keskusteltiin viime viikolla yksityisen pysäköinninvalvonnan rajoittamisesta.
Monet lähtevät Nepalista ulkomaille töihin ()
Monet nepalilaiset lähtevät kotimaastaan ulkomaille töihin. Monia kohdellaan epäoikeudenmukaisesti uusissa kotimaissaan.
Nuoret asuvat Espanjassa pitkään kotona ()
Espanjalaiset nuoret asuvat pitkään kotona. Espanjalaiset nuoret muuttavat kotoa paljon myöhemmin kuin nuoret muualla Euroopassa.
Alamäkiluistelu on vauhdikas laji ()
Mirko Lahti on menestynyt alamäkiluistelija. 23-vuotias Lahti on voittanut lajin nuorten maailmanmestaruuden kaksi kertaa. Alamäkiluistelu on vauhdikas laji. Siinä luistellaan kilpaa alamäkeen jäädytettyä rataa pitkin.
Suomalainen tennislupaus ()
Tennispelaaja Emil Ruusuvuori menestyy hyvin kansainvälisillä kentillä.