Saksassa on tapahtunut väkivaltaisia iskuja

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.02.2020

Ampuja iski kahteen vesipiippukahvilaan Saksan Hanaussa 19. helmikuuta. Maanantaina mies ajoi auton väkijoukkoon Volkmarsenissa. 60 ihmistä loukkaantui.

Ampuja surmasi yhdeksän ihmistä. Isku tapahtui 19. helmikuuta. Surmansa saaneet olivat maahanmuuttajia. Teko tapahtui Hanaussa lähellä Frankfurtia.

Ampuja oli 43-vuotias saksalainen mies. Mies ampui teon jälkeen itsensä ja äitinsä. Tapausta tutkitaan terroritekona.

Saksan sisäministeri Horst Seehofer sanoo, että äärioikeiston uhka on suuri Saksassa. Iskujen kohteena ovat usein juutalaiset tai muslimit.

Maanantaina 24. helmikuuta mies ajoi auton tahallaan karnevaalikulkueeseen Volkmarsenin pikkukaupungissa. Yliajossa loukkaantui 60 ihmistä. Loukkaantuneiden joukossa on 18 lasta. Poliisin mukaan teko oli tahallinen.

Yksi kommentti artikkeliin ”Saksassa on tapahtunut väkivaltaisia iskuja”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)