Pysäköinninvalvonta halutaan kuriin

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.02.2020

Eduskunnassa keskusteltiin viime viikolla yksityisen pysäköinninvalvonnan rajoittamisesta.

Monet yksityiset yritykset hoitavat pysäköinninvalvontaa. Tämä on johtanut siihen, että ne antavat helposti pysköintisakkoja ja ansaitsevat rahaa. Vaikka sakko olisi aiheeton, siitä valittaminen on hankalaa. Lisäksi yksityiset yritykset vievät maksamattomat sakot nopeasti perintäyrityksille.

Kansanedustaja Kimmo Kiljunen haluaa muutoksen asiaan. Hän on tehnyt lakialoitteen. Kiljunen ehdottaa, että yksityisten yritysten pysäköinninvalvontaa on tehostettava. Kiljunen haluaa, että valvonta on kunnallisella pysäköinninvalvojalla.

Lakialoite sai vahvan kannatuksen eduskunnassa. Selvä enemmistö kansanedustajista kannattaa aloitetta. Sen allekirjoitti yhteensä 122 kansanedustajaa kaikista eduskuntaryhmistä. Kaikki perussuomalaiset kansanedustajat allekirjoittivat aloitteen.

Lähde HBL

Yksi kommentti artikkeliin ”Pysäköinninvalvonta halutaan kuriin”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)