Huonoa hoitoa hoivakodeissa

Huonoa hoitoa hoivakodeissa Viranomaiset sulkivat Esperi-yrityksen hoivakodin Kristiinankaupungissa. Viranomaiset epäilevät, että yksi asukkaista kuoli hoitovirheen takia. Hoivakodissa asuu vanhoja ihmisiä, jotka tarvitsevat paljon apua. Hoitajia on liian vähän. Nyt Esperi aikoo palkata enemmän hoitajia hoivakoteihinsa. Myös muut hoivakodit ovat saaneet varoituksia huonon hoidon tai huonon kohtelun takia. Jos sinua kohdellaan … Lue lisää artikkelista

Sokkopingistä ja maalipalloa

Sokkopingistä ja maalipalloa Lahdessa järjestettiin vammaisurheilukisat, Pajulahti Games. Kisaan osallistui urheilijoita eri maista. Urheilulajeina olivat muun muassa sokkopingis ja maalipallo. Sokkopingistä ja maalipalloa pelaavat näkövammaiset urheilijat. Suomen Hanna Vilmi voitti naisten sokkopingiksen. Hanna Vilmi on aeimmin voittanut kuusi Euroopan mestaruutta ja maailmanmestaruutta sokkopingiksessä. Suomalaiset miehet tulivat toiseksi maalipallossa.

Uusia seksuaalirikoksia Oulussa

Uusia seksuaalirikoksia Oulussa Oulun poliisi tutkii uusia seksuaalirikoksia. Myös Helsingissä poliisi tutkii samantyyppistä seksuaalirikosta. Seksuaalirikosten uhrit ovat alle 15-vuotiaita tyttöjä. Epäillyt ovat miehiä, jotka ovat tulleet pakolaisina tai hakeneet turvapaikkaa Suomesta. Epäillyt ovat etsineet uhrinsa sosiaalisesta mediasta. Suomen hallitus aikoo tehdä muutoksia lakiin, jotta rikoksista voidaan rankaista ankarammin.

Pikamuoti on vuoden turhake

Pikamuoti on vuoden turhake Suomen Luonto -lehti valitsi vuoden turhakkeeksi pikamuodin. Turhake on tuote, jota ihminen ei tarvitse tai joka on huono. Pikamuodilla tarkoitetaan halpoja vaatteita, jotka kuluvat puhki nopeasti. Ihmiset käyttävät tällaisia vaatteita vain lyhyen ajan. Sitten vaatteet laitetaan roskiin. Pikamuodista on haittaa luonnolle. Vaatteiden valmistuksessa kuluu paljon raaka-aineita, … Lue lisää artikkelista