Suurin osa Suomea viettää joulua ilman lunta. Kunnollinen lumipeite on vain pohjoisessa.
Kuukauden mukaan: joulukuu 2015
sivu 1 / 4 (32 uutista)
YK teki suunnitelman Syyrian rauhanneuvotteluille ()
YK:n turvallisuusneuvosto teki suunnitelman, joka tukee pyrkimyksiä rauhaan Syyriassa. Turvallisuusneuvosto vaatii, että sodan osapuolet aloittavat neuvottelut tammikuussa. Samalla pitäisi aloittaa tulitauko.
Kauppojen aukiolo pitenee ()
Kaupat saavat kohta päättää itse, kuinka pitkään ne ovat auki. Eduskunta hyväksyi tiistaina kauppojen, parturien ja kampaamojen aukiolon vapauttamisen.
Elämänmuutos vaatii uskallusta ()
Antti S. Mattila on lääkäri ja psykoterapeutti, jolla on filosofin vastaanotto.
– Oman elämäni myönteisiä asioita ovat lääketieteen opinnot ja filosofia.
Lappi houkuttelee matkailijoita ()
Lappiin tulee tänä jouluna paljon matkailijoita. Etenkin britit ja aasialaiset ovat innostuneet Lapista.
Virsikirja saa uusia virsiä ()
Evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokous hyväksyi virsikirjan lisävihon. Virret ovat uskonnollisia lauluja.
Turvapaikanhakijat halutaan töihin ()
Hallitus haluaa turvapaikanhakijat töihin. Vastaanottokeskuksia suljetaan.
Terroririkos tutkinnassa ()
Poliisi tutkii terroririkosta Suomessa. Pidätetyt kuuluivat Isisiin.
Tärkeä ilmastosopimus syntyi Pariisissa ()
Pariisin ilmastokokous kesti kauan, mutta sopimus syntyi. 195 maata on mukana sitovassa sopimuksessa.
Telinevoimistelun nuori tähti ()
Monica Sileoni on Suomen telinevoimistelun seuraava suuri nimi. Näin uskovat monet, vaikka Sileoni täytti vasta 16 vuotta.