Terroririkos tutkinnassa

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.12.2015

Poliisi tutkii terroririkosta Suomessa. Pidätetyt kuuluivat Isisiin.

Keskusrikospoliisi on pidättänyt kaksi miestä. Miehiä epäillään terrori-iskuista Irakissa. Poliisin mukaan miehet ovat osallistuneet 11 ihmisen murhaan. Kuolleet olivat Irakin armeijan sotilaita, jotka olivat lomalla. Murhat tapahtuivat kesällä 2014.

Pidätetyt miehet ovat 23-vuotiaat kaksosveljekset. He kuuluivat terroriristijärjestö Isisiin. Miehet saapuivat Suomeen syksyllä turvapaikanhakijoina.

Poliisi pääsi miesten jäljille keskusrikospoliisin ja Supon selvitysten tuloksena. Vihje oli tullut vastaanottokeskuksesta. Pidätys tapahtui Forssassa.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste