Valtio antaa tukea sähkölaskuihin

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.01.2023

Suomen hallitus päätti tällä viikolla, että valtio antaa sähkötukea. Hallitus haluaa auttaa koteja, koska sähkö on kallista.

Hallitus tukee kaikkia koteja, jotka maksavat sähköstä yli 10 senttiä kilowattitunnilta. Valtio maksaa näiden kotien neljän kuukauden sähkölaskusta 50 prosenttia. Tuetut kuukaudet ovat marraskuu, joulukuu, tammikuu ja helmikuu.

Sähkötukea ei tarvitse hakea. Sähkötuki maksetaan automaattisesti. Tuki maksetaan maaliskuun sähkölaskun yhteydessä.

Tuki voi olla enimmillään 700 euroa kuukaudessa. Jokaisen pitää maksaa itse vähintään 90 euroa kuukaudessa.

Yksi kommentti artikkeliin ”Valtio antaa tukea sähkölaskuihin”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)