Suuret sotaharjoitukset Valko-Venäjällä

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 14.02.2022

Valko-Venäjällä on käynnissä suuri sotaharjoitus. Harjoitukseen osallistuu 100 000 sotilasta Venäjältä ja Valko-Venäjältä.

Puolustusliitto Nato arvioi, että harjoitukseen osallistuu 30 000 venäläistä sotilasta. Valkovenäläisiä on mukana 70 000. Venäjän ja länsimaiden välit ovat erittäin kireät. Venäjä ja länsimaat ovat neuvotelleet viime aikoina ahkerasti. Länsimaat ja Ukraina uskovat, että Venäjä aikoo hyökätä Ukrainaan.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste