Puolustusliitto Nato arvioi, että harjoitukseen osallistuu 30 000 venäläistä sotilasta. Valkovenäläisiä on mukana 70 000. Venäjän ja länsimaiden välit ovat erittäin kireät. Venäjä ja länsimaat ovat neuvotelleet viime aikoina ahkerasti. Länsimaat ja Ukraina uskovat, että Venäjä aikoo hyökätä Ukrainaan.
Suuret sotaharjoitukset Valko-Venäjällä
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 14.02.2022
Valko-Venäjällä on käynnissä suuri sotaharjoitus. Harjoitukseen osallistuu 100 000 sotilasta Venäjältä ja Valko-Venäjältä.

Venäläiset taistelujoukot matkasivat Valko-Venäjän Brestiin 9. helmikuuta. Venäjän ja Valko-Venäjän sotaharjoitukset jatkuvat 20. helmikuuta saakka. Tämä kuva on Venäjän puolustusministeriön julkaisema.