Suomessa on tänään suruliputus

Teksti: Selkosanomat, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / Antti Aimo-Koivisto
Uutinen julkaistu: 03.04.2024

Suomessa on tänään suruliputus. Suruliputuksella kunnioitetaan ja muistetaan oppilaita, jotka ovat kouluampumisen uhreja.

Vantaalla Jokirannan koululla tapahtui tiistaina kouluampuminen. Jokirannan koulu on osa Vantaan Viertolan koulua.

Ampumisessa kuoli yksi koulun oppilas. Kuollut oppilas poika, joka kävi kuudetta luokkaa. Kaksi oppilasta loukkaantui erittäin vakavasti. Vakavasti loukkaantuneet oppilaat ovat tyttöjä. Toinen tyttö on Suomen kansalainen. Toisella tytöllä on Kosovon ja Suomen kaksoiskansalaisuus.

Poliisi kertoo, että ampumisesta epäillään 12-vuotiasta poikaa. Hän on myöntänyt teon. Poika oli samassa koulussa uhrien kanssa.

Suruliputus tarkoittaa sitä, että Suomen lippu lasketaan puolitankoon. Liputuksella halutaan osoittaa surua ja muistaa kuollutta tai kuolleita. Suruliputus päättyy, kun aurinko laskee.

Yksi kommentti artikkeliin ”Suomessa on tänään suruliputus”

  1. Tämä tapahtuma on todella surullinen. Mielestäni kiusaamistilanteita on kaikissa kouluissa. Lapset eivät yleensä ota vastaan ​​uusia opiskelijoita eivätkä auta heitä sopeutumaan. Jos uusi lapsi on ujo tai erikielinen he nauravat häntä, vaikka täytyy auttaa ja tehdä ystävyys.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)