Sanna Marin Islannissa

Teksti: Selkosanomat, lähteet Valtioneuvosto, STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 23.11.2022

Suomen pääministeri Sanna Marin on vieraillut tällä viikolla Islannissa. Marin keskusteli Islannin pääministerin Katrín Jakobsdóttirin kanssa turvallisuudesta, ilmastosta ja energiasta.

Sanna Marin on vieraillut tällä viikolla Islannissa. Sanna Marin keskusteli ajankohtaisista asioista Islannin pääministerin Katrín Jakobsdóttirin kanssa. Tapaaminen järjestettiin tiistaina Islannin pääkaupungissa Reykjavikissa.

Pääministerit keskustelivat turvallisuudesta, ympäristöstä ja energiasta. Pääministerit puhuivat myös naisten ja tyttöjen asemasta. Pääministerit haluavat, että naisiin kohdistuva väkivalta ja vihapuhe saadaan loppumaan.

Sanna Marin sanoi Islannissa, että Ukrainan sota on tällä hetkellä tärkein asia. Islannin pääministeri Katrin Jakobsdottir sanoi, että Venäjän hyökkäys Ukrainaan herättää huolta myös Islannissa.

– Uskon, että Islannin ja Suomen ystävyys vahvistuu, Katrin Jakobsdottir.

Sanna Marinin Islannin matka päättyy tänään keskiviikkona.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)