Nyt vietetään Pride-kuukautta

Teksti: Selkosanomat, lähde Ella Airaksinen / Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 15.06.2022

Nyt on käynnissä Helsinki Pride -kuukausi. Pride on Suomen suurin seksuaalivähemmistöjen tapahtuma.

Helsinki Pride -kuukausi jatkuu 3.7. saakka. Kuukausi huipentuu Pride-viikkoon, joka järjestetään 27.6.–3.7. Lauantaina 2. heinäkuuta on suuri kulkue ja puistopiknik.

Helsinki Pride muistuttaa, että kaikilla ihmisillä täytyy olla samanlaiset oikeudet.

Pride-viikko on iloinen kulttuuri- ja ihmisoikeustapahtuma. Pride korostaa seksuaalista ja sukupuolten välistä tasa-arvoa. Pride muistuttaa, että kaikilla ihmisillä on samanlaiset oikeudet seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta.

Pride-tapahtuman suojelija on tasavallan presidentin puoliso Jenni Haukio.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste